Haaruitval

Hey,

Sinds ik 13 ben valt mijn haar best wel erg uit. Ik had tot dan dik en lang haar.
Mijn moeder behandelt me met natuurlijke oliën enzo op me hoofd.
Heeft iemand hier ook last van en weet iemand misschien waardoor het komt?

Kan zoveel oorzaken hebben… Vaak is het door een tekort aan Vitamine B, maar hoeft niet.

Same problem here

Ik heb hier ook last van merk ik (ook ongeveer sinds jouw leeftijd). Het is wel met perioden veel minder geweest, maar nu valt er weer meer uit. Toevallig dacht ik er gisteren nog aan; vroeger kreeg ik altijd van iedereen te horen: “Wow, wat heb jij mooi vol haar!!” Maar nu? Als je alles samenpakt, is het duidelijk minder geworden. Ik zie het zelf vooral in de badkamer. Na het douchen is het gewoon bijna eng!

Ik weet niet of het een fabeltje is, maar ik hoor vaak dat als je haar begint uit te vallen, je dan 3 maanden van tevoren iets van stress of zo kan hebben gehad, of een minder gezonde periode. Dat zie je dan pas 3 maanden later bij je haar. Tekort aan vitamine B/B12 zou ook nog kunnen. Als je verder ook moe, bleek of snel duizelig bent, is het misschien sowieso wel verstandig om een keer bloed te laten prikken.
Een tekort aan vitamine B hoeft trouwens niet per se te betekenen dat je het te weinig binnenkrijgt. Het kan ook zijn dat je lichaam het niet kan opnemen.
Hopelijk wordt het minder!

Ik heb er ook opeens last van, heb geen idee hoe dat komt. mn moeder wil met me naar de dokter maar dan voel ik me altijd zo’n aansteller. zou het ook aan je shampoo kunnen liggen ofzo?

ik heb er ook last van, zelfde verhaal als Nightingale_
mijn moeder die zegt dat er niet zoveel aan te doen is, de huisarts kan er toch niet veel aan doen, ja je kan van die vitaminepillen gaan slikken maar t is nooit echt bewezen dat dat helpt enzo

kan aan shampoo liggen, en of je gezond eet?
i think so…
bij mij helpt kokosnoot shampoo tegen haaruitval , haha :slightly_smiling_face:

Iedereen die er nu last van heeft; in augustus heb je altijd meer haartuitval. Komt door het weer :3