Haaruitval

Ik heb echt súper last van haaruitval (op mijn hoofd ja, fyi) en het is echt heel irritant. Ikkan mijn haar niet losdragen, want dan zit alles onder de haren -sounds gross- dus het moet altijd vast, maar dan vallen mijn oren zo op xd
Heeft iemand tips tegen haaruitval?

Haha het oren-probleem ken ik xD Je kan toch ook zo’n messy-knot doen?
Voor je echte probleem heb ik helaas geen tips…

Ofja, misschien gebruik je een te agressieve shampoo? Probeer eens iets heel milds…

Ga naar de dokter

@ vlientje, ik gebruik siliconen/sulfaat vrije shampoo van de kruidvat. Is niet heel agressief volgens mij! dankje, iig!
@bunnyhop, hmm… Als het aan blijft houden ga ik dat inderdaad toch maar doen, dankjewel!

Ik heb de laatste 2 weken ook ontzettend last van haaruitval, maar het gaat denk ik vanzelf wel weer over

had ik ook last van, ik ben toen naar de dokter geweest die zei dat het kan komen door het weer. of dat je nu een andere shampoo gebruikt ?

dat heb ik ook, en een vriendin van me ook, komt gewoon door de zomer geloof ik, omdat het nu een andere seizoen is. Als ik mijn haar borstel of mijn haren was komen er ook altijd veel haren af… echt stom, weet niet wat je er tegen kunt doen, het gaat volgensmij vanzelf wel weer over. Ik zit niet gouw zonder haar, want heb heel dik haar , maar toch haha.

Ik ben ermee naar de dokter geweest omdat ik zo hele plukken ook uit mijn haar kon trekken. Bij mij kwam dit doordat mijn lichaam een grote verandering heeft ondergaan omdat ik veel ben afgevallen. Maar ik hoor er ook wel meer mensen over, dus misschien ligt het aan de tijd?

okee… En trekt het ook weg als je weer wat aankomt?

Ik denk het niet. Mijn lichaam heeft namelijk een hele grote verandering ondergaan aangezien ik overgewicht had en nu een gezond gewicht. De dokter zij dat het gewoon een kwestie van tijd is tot mijn lichaam weer gewend is aan het lichaam wat ik nu heb.

is het echt haaruitval of is het haarbreuk? Want dat zijn namelijk twee verschillende zaken met verschillende oorzaken. Als je last heb van haarbreuk, zijn de afgevallen haren vaker korter dan je volledige haarlengte. Dit komt door slecht voor je haar te zorgen (ruw borstelen, ruw afdrogen met handdoek, hitte, stylen, etc.) Als je er echt volledige haren uitvallen is dit meestal hormonaal, of door stress. En anders kan slechte shampoo of slechte leefstijl (slechte voeding, roken) oftewel ziekte de oorzaak zijn.

niks aan de hand hoor, in de zomer heb ik ook erg veel last van haaruitval. Maar voel het noou niet echt dunner worden. Het komt door de warmte, niks mis mee. je oude haren moeten er ook uit, komen zo weer nieuwe. niet dat dat zo snel gaat, maargoed. Gaat vanzelf weer over.

breakingdawn Ah, okee. Houd je me op de hoogte? (:
tornainbow volgens mij is het echt uitval… naja, ik kijk wel even

Dat komt doordat het zomer is.

Het kan ook door stress komen

heb ik een paar maanden geleden ook veel last van gehad. ik was zo bang dat ik kaal werd, zo erg was het. de helft van m’n haar onderaan (heb ze tot ongeveer net onder m’n bh bandje) is heel dun. ): ben je (erg) ziek geweest de afgelopen tijd? ik ben naar de dermatoloog geweest. zou jij ook kunnen doen. toen moest ik bloedprikken en kwam eruit dat ik nog pfeiffer heb. (kreeg ik een jaar geleden) en dat m’n haaruitval daardoor kwam.

Ik heb de laatste tijd ook extreem veel haaruitval. >.>

Weet iemand of het kan komen door het net volgen van een glutenvrij dieet? google weet het neit echt, maar misschien iemand met ervaring hier?

grote kans door het afvallen