Haaruitval.

Sinds kort heb ik enorm last van haaruitval. Als ik douche kan ik er hele plukken tussenuit vissen en ook als ik mijn haar kam zit er in de borstel behoorlijk veel haren. Ik heb van mezelf al dun haar, maar nooit had ik zoveel haar uitval als nu.

Ik kan het ook niet zo 1, 2, 3 plaatsen wat de oorzaak er van is. Het ligt in ieder geval niet aan mijn medicijnen. Dat is een ding waarvan ik zeker ben.

Weet een van jullie hoe dit zo plotseling komt en/of er een middeltje bestaat om het wat minder te maken?

Ben je in een hele korte tijd heel veel afgevallen?

Heb ik ook!
Heb me haar nu hele tijd in een staart zodat ik geen haren verlies ;p.
Heb al dun haar, en nu wordt het dus nog dunner…

Ik ben momenteel wel aan het afvallen ja, maar dat is niet heel veel. Vind ik dan. 10 kilo in een jaartje ofzo.

Nieuwe haarproducten? Veel stress?
Veel meer oorzaken ken ik niet.

Je zou vitamine b complex in kunnen nemen, of veel voeding kunnen eten waarin vitamine b zit!

Ik gebruik al jaren andrelon (ik wissel wel tussen die producten. Dus de ene keer care and repair, de andere keer glans etc.).

En ik ben veel ontspannender dan ooit te voren dus. :stuck_out_tongue:

StoneHeart@ Dat zou ik wel kunnen proberen ja.

Ah, daar heb ik ook last van! Ik kan zo hele bossen haar eruit trekken… Nouja, het kan bij mij liggen aan dat ik veel ben afgevallen óf vitamine b tekort. Op het laatste heb ik mij eigen laten prikken en moet nog even op de uitslag wachten. Nouja, ik weet in ieder geval hoe irritant het is om zoveel plukken haar te verliezen.

heteICETEA@ Dat werkt bij mij ook niet, want als ik dat elastiekje eruit haal zit het nog vol met haren.

breakingdawn@ Ah, heb je je daarvoor laten prikken? Oke. Succes in ieder geval.
Ja, ik denk dat er wel veel mensen last van hebben.

Als je aan het afvallen bent, zou ik er elke dag een multivitamine-mineralen pilletje bij slikken. Dan weet je zeker dat je genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgt.

alleen ik haar niet super erg uit, maar ik heb al dun haar, en me haar is zo op één lengte en dan valt het gewoon heel erg op.
Ik kan toch wel elk uur paar haren er uit trekken, doordat mijn haar op één lengte is zie je die haren er zo uit steken… en dat had ik eerst nooit…

Naar de dokter gaan. Er zijn namelijk duizenden redenen voor. Ik had het een jaar geleden. Heb toen bloed laten prikken, maar er werd niks gevonden. Van de dokter moest ik alles wat ik per dag eruit kamde in een zakje doen. En dan kan je zien of het minder wordt.

dat is vervelend, alleen ik weet niet hoe ik je kan helpen.
ik heb zelf heel dik haar en ik wil zo graag wat dunner haar,
je mag wel wat haar van mij :slightly_smiling_face:

Even naar de dokter?

ik had dat in oktober, ik dacht dat ik kaal werd ofzo :open_mouth:
maar volgensmij is dat gewoon even een fase.
want na een maand ongeveer was het alweer over :slightly_smiling_face:

Ik heb ook echt heel veel haaruitval de laatste tijd. >.>

Kan ook zijn door de temperatuurwisselingen ? is dat een woord?

Temperatuurwisseling wel ja. :'P

Ah, oké. Ik zal de dokter dan is een bezoekje brengen. (:

Bedankt iedereen!