haaruitval

Nou, ik heb een klein probleempje, de laatste tijd vallen heel veel haren bij mij uit, als ik een paar keer door mijn haren ga met mijn hand. Dan zitten er al veel op mijn hand. Ik vind het eng, Maar wil het nog niet aan mijn ouders vertellen. Dus als iemand iets weet, vanwaar al dat haaruitval… post het hier :expressionless:

danku, (;

Je kunt vitamine-b complex supplementen nemen - want dat is goed voor je haar!

In de winter kan het zijn dat je meer haaruitval hebt dan gewoonlijk… Heb ik zelf ook vaak last van. Wie weet gaat het daarna wel weer over. Maar je hoeft je echt niet tegenover je ouders te schamen hoor! Als je echt last krijgt van kale plekken en dergelijke zou ik wel een bezoekje aan de huisarts overwegen.

Beter gewoon eens naar de dokter gaan om je bloed te laten trekken. Als je ijzertekort hebt, ga je dat met vitamine b niet verhelpen.

Bij mij is het de laatste tijd ook weer aan de gang terwijl het heel lang beter ging.
Ik heb nu al zo’n 9 maanden last van haaruitval, met korte tussenposen.
Wat mij helpt is gevarieerd eten en speciale shampoo van de tuinen zonder ‘‘troep’’ (dermolin shampoo).
De echte oorzaak weet ik nog steeds niet, mijn ijzerwaarden zijn oké en vitamine pillen maken geen verschil.
Mijn advies is eerst vitaminen proberen, daarna je bloed laten testen ivm ijzerwaarden en als dat beide geen verschil maakt opzoek gaan of er iets anders aan de hand is, misschien allergie? Of in het uiterste geval AGA?
Zie je ook kale plekken komen? Of is de haaruitval over je hele hoofd?
In het tweede geval hoef je je voorlopig geen zorgen te maken.
Het kan ook zo zijn dat je haar meer uitvalt omdat het weer lekker weer aan het worden is.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[/b]
Dat dus. Met het wisselen van seizoenen kan het zijn dat je ineens wat meer haren dan normaal verliest.

Dat heb ik ook! Bij mij viel er bijna nooit haar uit, maar de laatste paar weken valt er echt heeeel veel haar uit, soms zelfs kleine plukjes. <_<

ik weet zelf ook niet wat ik moet doen, dus zie dit maar als een up.

Waarom zou je eerst vitaminen nemen en pas als dat niet helpt bloed laten trekken? In die uitslag zien ze sowieso of je vitaminen te kort hebt of niet en als die vitaminen niet helpen dan kan het al enorm verergert zijn tegen dat je je bloed laat trekken.

Ik heb dat ook heel erg,
misschien heeft de een dat wel gewoon meer dan de ander, denk ik.
Ik maak me er niet zo een zorgen over.
Ik slik trouwens sinds kort wel die vitamine B pillen, weet dus nog niet of het werkt.

ow ik heb hier ook heeeel erg last van.
als ik 1 keer met me hand door me haar ga heb ik gelijk 30 haren in me hand ofzo.
echt verschikkelijk .

maar volgens mij komt het ook omdat het zomer word ofzo, want heeeelveel mensen klagen er opeens over terwijl ik er normaal niemand over hoor ?

Dat heb ik ook heel vaak, maar mn moeder zegt dat dat gewoon met hormonen enzo te maken heeft dus dat het wel weer over gaat. Maar als het echt heel erg is en je vertrouwt het niet zou ik voor de zekerheid toch naar de dokter gaan.