Haaruitval

Ik heb nu al 2 maanden last van haaruitval.
Eerst dacht ik dat het aan ijzertekort of iets dergelijks lag (ik was vegetarisch), maar toen heb ik een tijd vitamine pillen geslikt en ben ik ook weer af en toe biologisch vlees gaan eten, maar er zit geen verbetering in.
Ik weet dat het door de wisseling van het seizoen kan komen, maar dan duurt het toch geen 2 maanden lijkt me?
Ik heb geen kale plekken of iets dergelijks (je ziet het niet aan mn hoofd) en het haar valt over mijn hele hoofd verdeeld uit.
Ik weet dat er meer meiden zijn met haaruitval zijn, maar zijn er nog meer meiden bij wie dit zo lag duurt?!

ik heb er echt een half jaar last van gehad, dat als ik 1 keer door me haar ging, kei veel haar in me hand had., en ook onder de douche…

de kapper zei toen , want ik had het gevraagd omdat ik het ergens gelezen had. dat je een langere tijd bij een shampoo en conditioner moet blijven! en niet steeds veranderen weet niet of jij dat doet?

Ik ken ook iemand die dat had. Het begon met een paar haren maar het werden allemaal kale plekken. Het bleek dat zij iets met haar schildklier had.
(ze heeft nu geen kale plekken meer, maar ze kan bijv. heel slecht afvallen)
Ik wil je niet bang maken :stuck_out_tongue: maar gewoon ff goed in de gaten houden.
Het kan ook gewoon zo zijn dat je teveel met je handen in je haar zit (letterlijk :wink:) en het daardoor perongeluk eruit trekt…

Wat voor shampoo gebruik je?
Heb je stress evt?
Ga anders even bij je kapper langs voor advies?

Hier nog iemand. Ik sliep 5 dagen bij men tante laatst en toen ging ik weg, een week nadat ik weg ging vond ze nog allemaal haren van mij. Gelukkig heb ik wel heel veel haar dus ik mag wel wat missen maar het is wel heel erg bij mij.

M’n moeder heeft er de laatste tijd ook heel erg last van. Veel kiwi’s eten schijnt te werken

Bedankt voor de tips!!

@godsavethequeen: Ik gebruik Garnier Fructice shampoo en cremespoeling.
@nickeh: dan zou ik toch nu al kale plekken moeten hebben lijkt me?
@kraplapje: hmm nee, geen stress :wink:
@locked: dankje, ik ga het proberen! (ookal houd ik niet van kiwi’s)

Heb je echt kale plekken gekregen? Zijn deze verdeeld over het hoofd of slechts één plekje (bv bij een scheiding) ?

oooh dat is stom:O
ik heb geen idee wat je moet doen… sorry! upje dan maar (:

Hier was laatst ook een topic over, daar zei iemand dat je daar pillen voor kon kopen bij de Etos.
Helaas is dat topic verwijdert ofzo.
Maar ik ga morgen even naar de stad, ik zal kijken of ik die pillen vind, lijken me heel erg handig omdat ik er ook last van heb.

Ik heb sinds een poosje ook hele erge haaruitval. Heb het gevoel dat mn staartje ook steeds dunner aan het worden is. Ik denk dat het komt omdat ik erg lang haar heb en ik wissel best wel vaak van shampoo. Ben alleen bang dat ik alopecia heb ofzo… weet niet precies hoe het heet :S