Haaruitval!

Hallo iedereen

Ik heb laatst mijn haar geverfd maar sinds toen heb ik vreselijke last van haaruitval. Mn haar zelf ziet er gezond uit en voelt verder ook erg zacht maar zodra ik mijn haar bostel komen er hele plukken uit :frowning_face:

Iemand tips ?

Dit heb ik sins ik mijn haren verf ook. Daarvoor had ik ook al wel last van veel haaruitval (niet dat dat zichtbaar was voor andere mensen) maar ik denk dat door het haren verven dat gewoon sneller gebeurt. Ik kam mijn haren gewoon elke ochtend heel goed en ga dan met mijn hand nog een paar keer door mijn haar om de losse haren eruit te halen. Ook gebruik ik antiklitspray want als ik enorme klitten in mijn haar heb en ik kam er dan door haal je er natuurlijk enorm veel haar uit. En dat is pijnlijk en niet de bedoeling.

Als ik mijn haren had geverfd en het vervolgens in de douche uitspoelde zat ook het hele putje vol haar. Ik heb echter nooit kale plekken gekregen o.i.d. Ik denk dat de dode haren gewoon sneller meekomen door de verf?

Tip; Stoppen met verven?

Mijn haar viel ook met bosjes tegelijk uit. Ben je toevallig ook aan de pil of een ander soort anticonceptie? Het kan namelijk ook een bijwerking daarvan zijn. Bij mij was dit ook het geval. De anticonceptie en haarverf hadden een wisselwerking op elkaar.