haaruitval

Hey meiden

ik heb al sinds een paar weken last van haaruitval en ik weet serieus niet waar het vandaan komt.
Overal ligt haar van mij, in mijn bed, mijn kleren, op de grond wanneer ik mijn haren heb geborsteld.
Ik word er serieus zo gek van en al die haren overal irriteren me nog meer.
Heb ook geen last van stress dus weet niet waarom ik haaruitval ineens heb.
Heeft misschien iemand tips om nog meer haaruitval te voorkomen/minderen?

Had trouwens al op internet gezocht maar wat ik tegenkwam is pillen slikken maar dat wil ik liever niet.

Ik wil gewoon graag weten of een staart handig is bij haaruitval of dat ik het juist los moet laten hangen en of ik misschien iets kan veranderen qua kammen of verzorging?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Is het echt zoveel? Ik heb weleens gelezen dat het heel normaal is om circa 100 haren per dag te verliezen.

Hm ok. Vervelend voor je, kan me voorstellen dat je je druk maakt. Ik weet niet wat je normaal doet met je haren maar een (niet te strakke) vlecht is het beste. Los hangt je haar overal tussen en een staart of knot zet er best veel druk op. Als je er last van blijft houden, misschien toch eens naar je huisarts?

Hoe oud ben je? Als je in de puberteit zit kan dit ook veranderen. Ik heb lang bruin haar dus bij mij lijkt het soms ook veel, maar het is veel normaal dat je elke dag wat haren verliest.
Als het echt meer is zou ik langs de dokter gaan. Stress speelt vaak mee, net als hormonen. Misschien dat een bepaalde shampoo/hoofdhuidverzorging kan helpen die de dokter voor kan schrijven

Je lichaam verandert en hormonen spelen een grote rol dus is heel goed mogelijk. Als je naar de dokter gaat is het misschien een idee foto’s te maken van hoeveel haar er steeds uitvalt na bv 1x borstelen, dan kan de dokter beter inschatten of het meer dan normaal is of dat niks raars is

Heb je verder ook ergens last van? Je zei al dat je geen stress had, maar ben je bijvoorbeeld ook moe? (meer dan anders)
Haaruitval kan ook wijzen op een ijzertekort of een tekort aan vitamine b12 of D. Dus als je naar de dokter gaat, zou ik je ook daar op laten prikken.

Misschien komt het door de zomer en ben je in de rui, klinkt misschien raar omdat je ervan uitgaat dat dat alleen bij dieren voorkomt maar dat is niet zo :wink: Ik heb er namelijk ook veel last van omdat de lente weer is begonnen.

Het is echt heel belangrijk dat je genoeg eet, kan het misschien daar mee te maken hebben? Bij voedseltekort gaat je lichaam namelijk de minder belangrijke dingen ‘uitschakelen’ en dus valt je haar dan uit.

Ik gebruik andrelon conditioner die helpt tegen haar uit val.
Ik zit even te denken welken het alweer is… Mijn ex raadde hem aan en hij helpt wel echt een beetje.

Keratine repair. Dat was hem

Ik verlies ook massa’s haar, maar misschien valt het meer op omdat het dik en lang is. Na twee keer borstelen zit mijn borstel weer vol :dry:
Maar bij navraag bij de kapper blijkt dat je haar van die “periodes” heeft dat het veel haren verliest. En omdat het lente is, heb ik er ook veel last van (een beetje als de rui, zoals een paar reacties hierboven).

Mag in het kapseltopic