Haaruitval

Hello ladies,

De laatste tijd klamp ik met een probleem (?). Nah ik weet nog niet eigenlijk of ik het echt een probleem kan noemen.
Ik heb als ik gedoucht heb best wel last van haaruitval, als ik mijn haar uitspoel zit er eigenlijk altijd best wat haren tussen mijn vingers. Met borstelen is dit ook zo. Zelfs als ik mijn hand gewoon een keer door mijn haar haal om het uit mijn gezicht te houden heb ik wel eens een stuk of drie verdwaalde haren tussen mijn vingers.
Ik vond het in het begin niet zorgelijk, heb het ook met mijn kapper besproken en die zei dat het kan liggen aan de tijd van het jaar en zij had niet de indruk dat mijn haarbos minder dik werd. Echter is het nu al een tijdje (vanaf de zomer) zo en vind ik dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft en ik ben zelf wel een beetje bezorgd omdat ik niet wil dat uiteindelijk mijn haarbos wel dunner wordt.

Herkent iemand dit? Zijn er wellicht shampoos voor of andere producten om het te verminderen?

Ik heb heel dik haar en heb er nu ook last van. Bij mij komt het denk ik door de tijd van het jaar. Dat zei mijn kapper net zoals jouw kapper ook. Shampoo’s tegen haarverlies werken eigenlijk niet. Probeer je haar niet te veel vast te doen want dan vallen haren wat sneller uit door de spanning die er dan op staat.
Ik zou me niet te veel zorgen maken, het is normaal dat er wel 100 haren per dag uitvallen!

Ik heb er ook heel veel last van. Het is gewoon het tijd van het jaar denk ik.

Ik heb het ook heel erg maar de kapper zei dat ik meer vitamine b moet eten.

Ik heb er jammer genoeg ook last van. Ik probeer wel op te letten op mijn voeding misschien ligt het daar aan…

Idd, dit heb ik ook gehoord. Doe jij dit ook en heeft het effect haha?

Heb ook een tijd flink last gehad van haaruitval. Wat mij heeft geholpen is Herbalicea Knoflook Shampoo. Het klinkt misschien een beetje appart “Herbelicea Knoflook Shampoo” maar het heeft me echt geholpen. Natuurlijk nog wel is een haar die uitvalt, maar het zijn er nu in plaats van een handje vol per douche beurt hooguit 1 of 2 haren :cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat:

Heb ik ook, heb vitamine B12 en D te kort dus zou voor de zekerheid bloed laten prikken als ik jou was.

het kan ook aan je shampoo liggen, van sommige shampoos krijg je haaruitval. ik heb het trouwens ook hoor, maar weet wel: je verliest zo’n honderd haren op een dag! je krijgt ze ook weer terug, hoor!

^ Wellicht gebeurd dat haha! Kan me alleen niet voorstellen dat ik zo snel zulke lange haren terug krijg. :cold_sweat:

Sowieso vallen haren eens in de zoveel tijd uit, ze zijn dan gewoon vergaan en je hoofd is toe aan een nieuwe.
Het kan ook komen door stress en/of niet genoeg vitamines binnen krijgen.
Ook slaap speelt een grote rol bij haargroei en groei in het algemeen.

Dus:
Goede conditioner gebruiken
Voldoende eten (+ eventueel extra vitaminepillen slikken)
Niet stressen
Heel veel slapen (slaap verminderd ook stress)

Verder niks aan doen.
Haar groeit vanzelf terug wanneer het is uitgevallen.

Ik heb het ook. Ben naar de huisarts geweest en die zei inderdaad dat het door de tijd van het jaar kwam. Tenzij je echt kale plekken krijgt dan is het niet goed. Maar vind het wel irritant want voor de zomer werd er nog tegen mij gezegd door de kapper “je hebt wel dik haar hè?” en laatst werd er gezegd “je hebt wel dun haar.”

Stress en weinig slaap… Mmm. Factoren die in het verleden wel eens hebben gespeeld. Wellicht ligt daar ergens de oorzaak.
Minder uitgaan, minder lang opblijven en school niet meer uitstellen…

:beer:

Ik heb deze shampoo ook een x geprobeerd en de knoflook geur valt wel mee, voor de rest heeft het me echt geholpen. Denk ook omdat er heel veel natuurlijke ingrediënten inzitten!

Hoe duur is deze dan en waar is deze te verkrijgen?

je verliest sowieso elke dag ongeveer 100 haren, het lijkt vaak ook meer dan het is. Als ik met mijn hand door mijn naar heen ga, haal ik er soms ook zo 5 uit. Maar ik denk niet echt dat je je zorgen hoeft te maken. Het kan trouwens ook gebeuren als je in een korte tijd veel afvalt.

Daar heb ik ook altijd last van… Maar ik heb heel lang haar, dus meestal komt er dan aan het uit einde 1 of meerdere van die langere haren eruit.
Maar kan me echt niet voorstellen dat je 100 verliest.

Afvallen ben ik niet mee bezig, ik denk idd dat het dan ligt aan die 100 haren die je verliest!

Stress kan echt enorm veel invloed hebben op je haren. Ik ben echt de grootste stresskip ever en dat zie je echt terug in m’n haar, zei de dermatoloog ook.