Haaruitval

Sinds een paar maanden tot jaartje denk ik heb ik last van haaruitval…
Niet dat ik hele plukken eruit trek maar vaak wel voor en na het borstelen m’n haar dan pak en dan naar beneden trek weer haren… Maar ook in m’n bed liggen haren… Niet veel maar ik vind het niet echt hygiënisch, en t is gewoon irritant! Weten jullie hier misschien iets op? Shampoo? Verzorgingsproducten?

Thanks!

Ik heb precies hetzelfde probleem…
Dus beschouw dit maar als een upje

Echt irritant he! Doe je wat zit er een haar tussen je vingers of slaap je zit er een haar rondom je teen…

Ik denk dat iedereen hier wel last van heeft, mij viel het eerder nooit zo op (alleen in mijn borstel) maar nu ik donker haar heb, valt het extra op. Vooral als je lang haar hebt valt het extra op. Er kunnen wel oorzaken zijn dat het verergerd, bijv stress. Een gebrek aan bepaalde vitaminen kan ook een oorzaak zijn, hier is een website met vitamines die een bepaalde invloed hebben op het haar http://mens-en-gezondheid.infonu.nlersen/84428-wat-zijn-de-beste-vitamines-voor-je-haar.html

Je kunt er het beste eerst van uit gaan dat het niets ernstigs is, maar als je toch denkt dat het een abnormale hoeveelheid is, kun je ook een dokter inlichten en ernaar vragen. Hij kan je dan eventueel doorverwijzen voor onderzoek.

De link doet het niet bij mij? :open_mouth:
Maar ik heb welv itamine b12 te kort maar zit daarvoor al vol aan de medicijnen haha

En er zijn geen shampoos die het iets tegengaan? Zoals misschien Andrelon anti haarbreuk?

Ik typte gewoon op google in: Vitaminen voor haaruitval/ of haar. Of als je zoekt op tips of oorzaken krijg je ook heel veel sites :slightly_smiling_face: Het vitamine B12 te kort kan er zeker door komen, als je die nu al inneemt dan moet je gewoon even geduld hebben tot het resultaat heeft :slightly_smiling_face:

Ik heb wel iets op de reclame gezien, die is eigenlijk dan voor oudere dames, dit heet Plantur 39… Er zijn ook wel caffeine shampoos bij de drogist te verkrijgen!

Ja klopt! En dan ben je op school en ga je even met je hand door je haren en gelijk allemaal haren op je shirt en ook allemaal haren in je hand. :confounded:

Maar ik zit nu sinds een paar dagen aan super visolie pillen met omega 3, 6 en vitamine E, en volgens mij is het nu al wel wat minder? Geen idee of dat eigenlijk al wel zo snel kan, haha.

Er is een potje supplementen van de Etos wat erg goed helpt!
Ik zal zo even voor je kijken hoe het precies heet

Wow, heel vervelend lijkt me dat. Ik hou dit opic even in de gaten!

Okee, en wat houd dat allemaal in? Haha, ik wil nl niet vol aan de pillen zitten haha!

Etos (schoonheid) Haarbehoud Formule. Het is een multivitamine product.
Bevat biotine en zink die van belang zijn van de instandhouding van haar.
Tweemaal daags één capsule bij de maaltijd innemen met water.

Dus alles behalve vol aan de pillen toch, haha

Grijs/zilver potje met paars deksel. 5 euro voor 60 capsules

Mijn moeder gebruikt ze ook tegen haaruitval, en voor haar helpt het zeker!

Je verliest dagelijks zo’n 50 haren (so they say). Als jij 's ochtends je haren borstelt, denk je dan dat het er meer zijn? En als je 's avonds nog eens borstelt, zit je borstel dan ook weer vol haren?
Ik borstel mijn haren niet dagelijks, dus in mijn bed liggen ook wel eens wat haren, of op de rugleuning van een stoel. Vooral als je lang haar hebt, lijkt het veel maar dat valt reuze mee.

Maar als k mijn haar niet dagelijks borstel kan ik de klitten eruit trekken

Bij de kruitvat hebben ze van die vitamine pillen voor verzorging van je haar en nagels ( denk dat het ook wel helpt voor haaruitval)

ik heb hier ook heel erg last van!
mn bed ligt vol, mn kleed op mn kamer, mn kleren, de bank in de woonkamer.
het is echt heel vervelend!
dus upje

Vervelend hé! T ergste vind ik nog wel dat als ik borstel ik gewoon zoveel haren er nog los uit trek… :frowning_face:

jaa dat heb ik ook !
zou het normaal zijn ?