haaruitval

Hallo allemaal,

ik heb de laatste maanden heel erg last van haaruitval.
overal zitten lange haren op (bijv. kleding enz.) en ik word er echt niet goed van. :frowning_face:
ik slik nu iedere dag 2 vitamine B pillen van de kruidvat voor huid haar en nagels.

maar heb nog niet het idee dat het helpt.

heeft iemand tips wat je kan doen aan haaruitval?

zelfde probleem, ik volg!

Ja, ik sluit me ook aan.

het is niet dat ik niet genoeg eet…

Precies hetzelfde probleem… Maar bij mij ligt het ook zeker niet aan mijn eetgedrag. :slightly_smiling_face:

Dat heeft bijna iedereen rond de herfst of iets ervoor. Niks aan de hand mensen, rustig aan haha.
Elk jaar rond deze periode verschijnen de haaruitval topics weer.

Ik heb er ook last van! :(Bij mij ligt het ook niet aan mijn eetpatroon en ik drink ook gewoon genoeg. Maar ik merk wel altijd dat het rond deze tijd van het jaar altijd wel erg is bij iedereen.

ik had het van de zomer ook :frowning_face:

Jij hebt ander héél mooi haar, tenminste als ik de foto in het show je lange haar topic mag geloven.

Een gemiddeld haarverlies van tussen de 60 en 80 haren is normaal. Pas als het er dagelijks meer dan 100 zijn zou er iets aan de hand kunnen zijn.

Aan topic starter. je zou eens kunnen laten onderzoeken heo het met je hormoonspiegel gesteld is. Haarverlies wordt door het hormoon DHT veroorzaakt, dit is een afsplitsing van het mannelijke hormoon testosteron.

Op haarweb en met name in het vrouwen gedeelte wordt hier ook uitgebreid over geschreven door vrouwelijke lotgenoten. Misschien kun je daar meer aansluiting vinden.

Ja dat klinkt wel wat ernstiger. Ik heb ook last van haaruitval en mijn dokter vertelde dat m’n haar niet gelijktijdig uitvalt, maar op sommige momenten in één keer. (Ik ga nu door m’n haar heen met m’n hand en heb weer een pluk vast terwijl er vanochtend bij het douchen al een hele pruik uit is gevallen)

Mijn dokter is kaal trouwens, en toen hij hoorde waar ik voor kwam moest ie heel hard lachen. :’)

Dit heb ik ook wel eens vaker van mannelijke patienten gelezen op het haarweb forum dat ze door hun huisarts niet serieus worden genomen. Dat komt omdat haarverlies in de geneeskunde niet als een ziekte wordt beschouwd, maar als een schoonheids probleem. Bovendien kan de arts ook maar weinig middelen voorschrijven. En een van de echt bewezen medicijnen tegen haarverlies mogen artsen sinds juli 2012 niet meer aan (jonge) vrouwen voorschrijven.
Het slikken van supplementen zet maar zeer weinig zoden aan de dijk om haarverlies te bestrijden.

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar heb het vrijwel het gehele jaar door, dus niet alleen in de winter… Erg vervelend!

Ik heb hier vooral last van tijdens de overgang van zomer naar herfst en van winter naar lente…

Ik meld me ook aan. Heb laatst mijn bloed laten afnemen om te laten testen, ga het morgen over mijn haar hebben met mijn huisarts. Ik slik multi-vitamine a t/m z pillen…

Heb ik ook sinds een week dat het als een gek uitvalt. Komt door het weer.

me too!
heb er erge last van de laatste tijd.
Ik ga langs de dokter om het voor de zekerheid na te laten kijken.

Weet iemand misschien hoe je het kan minderen?

Bij de meeste mensen is het 2 x per jaar heel erg, net als een rui zeg maar.
En de rest haar je dagelijks wel wat uit.

Op dit moment word ik wakker met heel veel haar op mijn kussen, altijd heel veel haar op mijn jas en trui. En met voorzichtig borstelen vallen ze er zelfs uit.

Nergens om je zorgen over te maken :wink: Is gewoon natuurlijk.
De één heeft het meer dan de andere… gewoon genetisch.

Same problem here. Stofzuig ik mijn kamer, maar heeft eigenlijk weinig zin want na het steilen ligt mijn hele vloer weer vol met haar :rage:

Same problem! Ik wilde ook al zo n topic openen! Het is echt opvallend meer als anders! Nu heb ik gelukkig een dikke bos haren, maar toch is het enorm hinderlijk!

Als ik me haren kam, en me haren bij elkaar pak, en dan doe alsof ik me haren wil “uitknijpen” onder de douche, dan neem k echt veel haar mee. En dan borstel ik echt voorzichtig.

En ook inderdaad op kleding steeds me rug onder de haren. Vreselijk!

Zou het aan de tijd van t jaar liggen?
Ik was mijn haar iig nu met Guhl tegen haarverlies en zwak haar. Guhl “rijke voeding” ofzo.
Shampoo en conditioner. Echt +10 voor die conditioner! echt super zachte haren!

Daar heb ik ook heel erg veel last van!
Overal in mijn kamer liggen haren, ik word er gewoon niet goed van!

x