Haaruitval.

[i]Ik heb al ruim 3 maanden last van ernstige haaruitval. Als ik al beweeg, dan lijkt het net alsof er een hele hoop uitvallen… Ik snap zelf niet hoe het komt. Als ik douche, ligt er onderhand een hele pruik op de grond, als ik borstel, heel de borstel vol. Ik vind het maar eng.
Dit doe ik normaal;

• 2x in de week haren wassen, afwisselend, dan normale shampoo, dan anti-roos. Telkens afwisselen
  • 2x in de week mijn haren stijlen ( er zit een 3 tot 4 dagen tussen beide stijlbeurten )
  • Ik gebruik voor het stijlen, beschermende spul
  • Iedere ochtend als ik mijn haren borstel, een beetje haarlak.
  • Ik eet zelf niks buitensporigs ( alleen ik doe niets aan bewegen. )

Verder heb ik pillen gehad speciaal voor haar,nagel en huid. Die werkten eigenlijk helemaal niet. Nu heb ik vitamine B complex van de apotheek gehaald. Ik slik al dus 2 maanden vitaminepillen. Ook iedere dag fruit ( lees; kiwi en soms een appel ).

Zou ik nog gewoon een tijdje moeten afwachten? Of toch maar binnenkort naar de dokter gaan om iets voor te laten schrijven?

Help.[/i]

als ik jou was zou ik al eerder naar de dokter zijn gegaan…
ik zou zo snel mogelijk gaan dan :wink:

Ik was 2 maanden geleden al naar de dokter gegaan denk ik.
Naja, ik heb zelf ook wel last van haaruitval. Als ik douche en mn staart uittrek zeg maar dan heb ik ook een halve pruik in m’n hand.

Het kan stress zijn, maar ik zou ff naar de dokter gaan!

[i]Tja, ik moet nu ook ongesteld worden. Dus is het wel wat extremer dan normaal. Maar normaal is het ook extreem =\ .

Stress? 3 maanden voor de examens? Nee, dat denk ik niet. Daar heb ik geen last van.

Maar met douchen, hele plukken komen van mn hoofd, je kunt ze er zo vanaf pakken. Scary.[/i]

Als het echt zo erg is als dat je zegt snap ik niet waarom je nog niet naar de dokter bent geweest. als je hele plukken er uit kan halen. is niet echt gezond

Waarom maak je eigenlijk uberhaupt een topic aan als je er toch niet meer in reageert…

[i]Omdat ik naast op girlscene kijk, ook leer voor mn laatste examens.

Maar ik maak dinsdag een afspraak bij de huisarts. Ik ben benieuwd wat hij zegt. En ik laat het nog wel weten.[/i]

oke, ik ben ook benieuwd! :]

Na vind het maar vaag, je reageerde wel op andere. maar wat zei de dokter?

[i]Afspraak is om half 3.

Als ik terug kom, zal ik het gelijk posten :slightly_smiling_face:.[/i]

wat naar!
Eet je wel goed?
Ik zou in ieder geval naar de dokter gaan!

misschien ligt het aan je voedingspatroon…

ik heb hier zelf ook wel last van eigenlijk O_o alleen niet zo extreem, ik heb wel als k onder de douche vandaan kom zon pluk haar in mn hand en vroeger was mn haar veel dikker, maar dat komt denk ik omdat het nu behoorlijk beschadigd is doordat ik mn haar stijlde -dat doe ik nou niet meer-
moet je daarvoor naar de dokter? :expressionless:

[i] Aan mijn voedingspatroon ligt het niet, aangezien ik nu veel gezonde dingen eet en alles uit de schijf van 5, per dag. :slightly_smiling_face:.

Anyway; ben net naar de huisarts geweest… Die vroeg of ik nare dingen heb meegemaakt of inspannende dingen.
Dat zijn bijvoorbeeld; de breuk in een relatie, eindexamens enzo.

Dus die wees uit op; stress. Dus veel rust nemen. Met vitamine B forte complex doorgaan, fruit en gezond blijven eten, en veel bewegen.

Ik kreeg ook als raad, om rustig te blijven voor de uitslag van geslaagd/gezakt. [/i]