haaruitval, stress en ongesteldheid

hallo,
ik weet nu niet meer wat ik moet doen,
de laatste tijd heb ik best wel stress door wat persoonlijke dingen en sinds die tijd heb ik erg veel haaruitval ik dacht dat het wel over zou gaan of dat het mischien kwam door dat ik het heb geverfd maar van 1 x verfen lijkt me dat niet,
ik stond dus net onder de douche en was me haar aan het wassen en elke keer als ik het uitspoelde had ik wel weer haren in me hand ik denk dat ik zo ongeveer 30 haren ben verloren van 1 x douchen
ik durf het nu niet te borstellen omdat ik bang met dat ik nog meer haar uitval heb, want elke keer als ik het borstel komen er ook weer veel haren van af,
nu ben ik ongeveer 1,5 maand geleden gestopt met de pil omdat ik elke keer tussentijdsebloedingen had ik zou nu ongeveer 2 weken geleden ongesteld moeten worden maar ook dat ben ik nog niet geweest,
heeft iemand dit ook want ik begin nu eigenlijk best wel bang te worden.
xxxx

Dat je ongeveer 30 haren (of iets meer) per dag verliest en tijdens het haren wassen en uitkammen is normaal, Maar denk eerder dat het stoppen van de pil juist voor een extra haarverlies heeft gezorgd. Haarverlies door stress hersteld zich doorgaans weer erg goed.

die haren onder de douche is normaal hoor, gemiddeld verlies je er 100-120 per dag door borstelen en wassen. GEMIDDELD! dus soms maar 30, en soms 200, allemaal normaal… Je hebt echt genoeg. Pas als je merkt dat je haar echt dunner is (dunnere staart, klips die niet meer passen e. d. ) mag je je zorgen gaan maken. wacht gewoon af!

Als je je zorgen maakt, kan je ook wel eens naar de dokter gaan. Die kan je dan wat extra vitamientjes voorschrijven (waardoor je haar wrs ook gezonder zal zijn) :slightly_smiling_face: