haaruitval help!

hallo,
ik ben 13 jaar en heb al een paar maanden last van haaruitval.
het is best erg als ik me haar was(doe ik 1x per week) dan pluk ik er heel veel haren uit en die leg ik dan op de badrand en dan ligt ie helemaal vol.
ik ben best dun(44.5 en 175 cm lang en ik eet wat ik wil maar kom niet aan) maar eet wel goed(maar niet veel fruit of zuivel)
ik vind het echt irritant en nu ik verliefd ben word ik er niet mooier op.
ook heb ik zowieso al dun haar

anny tips or tricks? waardoor het niet/minder uitvalt?
XXX

Ga ten eerste alsjeblieft naar de dokter voor je gewicht. Hij kan je doorverwijzen naar een dietiste, zodat je een eetpatroon krijgt waarvan je aankomt. Ten tweede kan de dokter jou ook vertellen wat de mogelijke oorzaken van haaruitval zijn en je verder onderzoeken.

Ik heb het ook gehad een jaar geleden. De oorzaak is niet gevonden, ik ben op van alles getest, van pfeiffer tot bloedarmoede. Maar het ging vanzelf weer over. Dus op naar de dokter :wink:

De dokter, dus.

Dokter, of anders kan het komen omdat je zo’n type persoon bent die sws dun is enzo want een vriendin van mij heeft dat ook. Maar ik zou het iig testen

is het echt haaruitval of haarbreuk? maw zijn het korte stukjes haar of echt lange stukken, dezelfde als je haarlengte? Want als dat het geval is, moet je gewoon voorzichtiger met je haar omgaan.
En anders: toch maar naar de dokter gaan.

Ik heb ook erg veel last van haaruitval sinds een tijdje
maar dit komt bij mij omdat ik heel veel stijl
gelukkig heb ik wel dik haar en valt het minder op :slightly_smiling_face:

ja, ik ben van nature dun en licht, mijn moeder woog op haar 25’ste maar 48 kilo en mijn vader is ook dun(geweestXD)

het is heel normaal.
Ik heb dit ook een tijdje gehad, en ongeveer hetzelfde postuur als jou zo te horen dan
vroeger had je dat misschien niet, maar als je in de pubertijd komt, komt dit - dati s heel gewoon.
don’t worry,
en als je dat wel heel erg doet: misschien kun je naar je huisarts gaan?

ik had ook haar uitval
echt sinds afgelopen zomervakantie tot nu
alleen is het de laatste maand minder geworden,
ik weet niet of je het stijlt/krult etc? maar als je dat doet sowieso minderen
en ook niet teveel haarproducten indoen, liever helemaal niet en een goede shampoo+conditioner kopen, niet teveel aan je haar zitten en rustig uitkammen en ook dat niet tevaak.
als het niet aan dat alles ligt, moet je toch even langs de dokter