Haartuitval

Hey meiden

Ik ben lange tijd ziek geweest en door bepaalde medicijnen die ik moest slikken is mijn haar mega uit gaan vallen.
Dit is inmiddels bijna een jaar geleden.
Mijn vreselijk dikke mooi bos met haar is nu echt gewoon een dun zielig hoopje haar geworden.
Ik ben er eerlijk gezegd mega verdrietig om omdat het zo zo super dun is.
Ik draag nu zelfs dagelijks extensions!

Ik ben echt al langer dan een halfjaar gestopt met deze medicijnen maar het haaruitval blijft nog steeds vreselijk veel.
Als ik mijn kamer opruim en stofzuig ligt het een week later weer helemaal vol met haar.
Ik durf niet meer bij vriendinnen te logeren omdat het echt gewoon belachelijk is hoeveel ik verlies.

Ik hoop dat iemand iets weet want ik ben hopeloos…

Dit is een foto van 2 maanden geleden zonder extensions:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10455411_685480351520278_3514584406895468026_n.jpg?oh=adb4a8976e5fef20c4bea97be4e88333&oe=54D74E89&gda=1424112177_1e5e5c6421e2e1e4de442e11d4ad1262

Bepaalde vitaminen slikken. Ik weet niet precies welke maar bij de HEMA heb je wel een potje ‘mooie huid, nagels en haren’.

Ik zou allereerst veel vitamine B gaan eten of slikken. Daarnaast misschien even naar de huisarts. Wie weet heeft die tips of kan die jouw bloed prikken en kijken of je ergens vitaminetekort o.i.d. hebt.
Daarnaast zou ik me niet laten tegenhouden door dit joh! Met je vriendinnen zijn zou ik gewoon lekker doen. Ze zijn niet voor niets je vriendinnen, dus begrijpen het vast wel. Bovendien is het iets waar je niets aan kan doen.
Veel fruit en groente kan ook helpen. Vroeger had ik alopetia areata en dit waren de tips die ik kreeg. Anyways, sterkte ermee. xxx

^

Is dat hetzelfde als biergist pillen want die heb ik wel lange tijd geslikt maar dat hielp niet.

Ik denk dat je misschien wat hebt aan de voorlaatste reactie van dit bericht: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/wanneer-stopt-haaruitval-311605.msg276277632.html#msg276277632

De reden van het haaruitval bij dat meisje is natuurlijk anders maar ik denk dat dat het meisje uit de laatste reactie wel gelijk heeft, je lichaam zorgt eerst dat je primaire prioriteiten op peil zijn. Er steeds aan denken levert ook stress op en stress zorgt (bij mij dan) soms ook voor haaruitval. Je zou misschien speciale shampoos’s kunnen gebruiken en als het na een paar maanden nog steeds zo is even bij de huisarts langs gaan. Succes x

Omdat het bij jou door medicatie komt - dus echt iets medisch - , zou ik even langs de huisarts gaan.

Ik heb het ook gehad omdat ik een hele lange tijd erg hoge koorts had door pfeiffer. Inmiddels is het bij mij alweer grotendeels terug door veel vitaminepillen slikken en gezond eten! Ook had ik speciale shampoo van de kapper, het was ontzettend duur, maar hielp wel. De dokter geloofde me niet, dus daar heb ik eigenlijk vrij weinig aan gehad. Zou hem toch even een bezoekje brengen als ik jou was! Hopelijk komt het goed, weet ook hoe naar het is :frowning_face:

Mijn eigen dokter (ik zit bij een Academisch ziekenhuis) blijft maar zeggen dat ik geduld moet hebben maar ik vind het opzich al lang genoeg duren…

Bij sommige medicijnen kan het erg lang duren voordat alles hersteld is. Er zijn wat shampoos tegen haar uitval. Het ziet er trouwens helemaal niet uit alsof ze een zielig hoopje haar hebt op die foto!

^

Vergeleken met wat ik eerst had is het echt mega dun haha

Die huid haar en nagels pillen zijn inderdaad biergist pillen!

^

Oh dat is wel jammer haha