haarpuntjes bij jezelf knippen

weet iemandhoe je bij je zelf je dode haarpuntjes kan knippen? want ik heb bijna iedere maand dode haarpuntjes door verven enzo en omdan elke maand naar de kapper te gaan vind ik een beetje te duur, dus weetiemand dat? graag met afbeeldingen. alvast bedankt !

nou ik steil het eerst gewoon en dan kijk ik wel haartje een dood puntje heeft en daar knip ik dan 1cm ofzo vanaf :stuck_out_tongue:

http://www.girlscene.nl/b…m_je_haar_zelf_te_knippen

om te beginnen zou ik eerst een kappers schaar kopen.

Geen idee, ik zou dat echt nooit durven bij mezelf, ik kan papier al niet eens recht afknippen, laat staan mijn eigen haar :’)

Ik heb het gister geprobeerd :’)
ik denk 2/3 cm van af gedaan (en dan alleen van de onderste minilaag) maar dat ging al zo scheef dat ik gestopt ben xD gelukkig was het maar n heel dun laagje en niet mn hele haar :’)

Mijn moeder doet dat voor me zusjes.
Die kan het echt recht. :")
Ik heb krullen, dus ik laat het liever bij de kapper doen. :smirk:

ik laat het liever door de kapper doen, die vertrouw ik tenminste :flushed:

je kan ook dode puntjes zoeken, en die knippen. Dat doe ik wel eens al ik mij verveel.

Marscha is de uitkomst!

Ik laat mijn vriend het altijd doen… hehehe…

als je laagjes hebt werkt dit niet, dan steekt er van alles uit wat niet gespleten is haha…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[/b]

haha xD

Precies. Ik doe gewoon: zwarte ondergrond, dan met mijn vingers een voor een beginnen kijken waar de gespleten puntjes zitten en dan afknippen met een nagelschaartje. De meeste zitten bij je nek.

Maar dan heb je het daarna niet meer allemaal op één lengte?

Ik heb mijn haar wel vaker geknipt. Heb vaak een lange pony en naar 3 weken groeit dat al te ver. Vind alleen eens in de 2/3 maanden naar de kapper gaan wel ruim genoeg voor mijn studenten portemonee. Echt trucjes heb ik niet. Gewoon spiegel er bij, nat maken, recht kammen en dan knippen. Laagjes knip ik bij door de bovenste lagen van mijn haren dan omhoog vast te zetten en dan laagje voor laagje bij knippen tot ik alles heb gehad. Alleen de onderste laag doe ik liever niet zelf omdat je daar goed kan zien of het recht is of niet en achter mijn hoofd kan ik uiteraad niet kijken.

ik heb ook laagjes en bij mij kan het wel gewoon, doordat het er uitsteekt is het juist beter, als je ze onder een fel licht houd zie je ze beter… maar je kan blijven knippen. Ze komen na een maand al weer terug bij de meeste. er zijn ook Hairtutorials op youtube hoe je je eigen haar kan knippen.

Tip: gebruik een scherpe kapperschaar, botte scharen kunnen je haar beschadigen dus heb je er nog niks aan.
Ik pak steeds een plukje haar en knip de puntjes die een “vouw” hebben of gespleten zijn eraf. Ik heb lagen en mijn haar is vrij weelderig, dus je ziet er niks van. Mijn haar lijkt niet ongelijk ofzo.