Haarproducten voor mooi haar.

Hoi!
Ik heb niet super lelijk haar of zo, maar ik heb best dik haar en soms kan het best een beetje pluizig en droog worden.
Dus: weet iemand misschien een goed serum/mousse/spray of wat dan ook wat je bijvoorbeeld na het wassen in je haar kunt doen voor mooi, glanzend en niet-droog haar? Het mag ook een shampoo of conditioner of zo zijn, of een haarmasker!
Alvast bedankt! X

haarmasker van Collistar! heb zelf ook dik haar, en als je dat even 5 minuten in laat trekken en uitspoelen is je haar helemaal niet pluizig en wel zacht, is een grote pot met draaideksel en verkrijgbaar bij douglas :slightly_smiling_face:

Klinkt goed!

@bershkabroek Hoe duur?

Geen idee wat je moet doen.
Maar sowieso niet glad&steil pompje van andrélon kopen. Je haar word dan écht geruïneerd en dan moet je je haar met dreft gaan wassen en daar word je haar heuul droog van
Ik dacht ik waarschuw je even (:

Niet teveel brol in smeren. Ga eens lezen over conevrij wassen & natuurlijke producten!

(Dat is namelijk mijn nieuw plan :stuck_out_tongue:)

hmm ik weet niet meer ik zal even kijken, was wel duur geloof ik! ik zoek het op, zeg het zo even !

Collistar Haarverzorging Restorative Mask
rond de 18 euro, wel erg duur! Verder kun je ook nog shampoo’s en conditioners voor anti-pluis enzo gebruiken, is vaak goedkoop

joh frieda producten .
zelf heb ik ook heel dik haar !
met die producten gaat me haar heel mooi glanzen, en zit het perfect in model !

Ik raad geen John Frieda aan, teveel siliconenbrol. Tenzij je haar er goed tegen kan. Je moet eens uitproberen.

ik vind john frieda heel fijn ^

Ik heb ook heel dik haar en ik vind john frieda ook fijn!

Wat is het toch met die siliconen de hele tijd? Die dingen worden al jaren in haar- en huidproducten gestopt, maar nu is er ineens ophef over. Daarvoor klaagde niemand erover. Het is helemaal niet zo dat het een laagje om je haar legt, dat is een hardnekkige internetfabel. Mijn scheikundelerares zei dat het juist je haar beschermt.

Maar wat ik zou doen is niet te vaak je haar wassen. En neee, dat is niet vies tenzij je allemaal rare dingen in je haar smeert. Van cassia obovata knapt je haar ook heel erg op, maar dan wordt het wel nog dikker.

Maar eer het kan beschermen, moet er toch een laagje zijn? En siliconen zijn niet slecht ofzo, het maakt je haar op zich niet kapot. Maar volgens wat ik heb gelezen en gehoord op zo’n haarforum -en die mensen weten daar echt wel veel van, en niet alleen door geGoogle- wordt er wel een laagje omheen gelegd wat dus op zich niet schadelijk is, alleen dingen als maskers en voedend spul komt er niet zo goed meer doorheen! Dus als je toch niet aan maskers oid doet, maakt het volgens mij niet uit of er cones inzitten of niet.

Sommige mensen op dat forum zweeeren echt bij conevrije (&SLS vrije) shampoo, zeggen dat hun haar -na een gewenningsperiode van 6 weken ofzo- er echt geweldig uitziet! Worth a try toch ^^

Kan iemand me dat van dat siliconen en cones uitleggen? :grinning: Ik snap er namelijk niks van en ik ben er wel in geïnteresseerd, aangezien in veel conditioner en glansproducten in mijn haar doe en ik graag gezond haar wil hebben.

Chou, ik heb tijden siliconen gebruikt, ben gestopt en zie het verschil nu ook wel. Elk haar is anders, John Frieda heeft bij mij nooit gewerkt. Bij mensen wiens haartype wel tegen siliconen en sulfaten kan, kan het wel werken.

Ik heb droog lang haar en moet dus sulfaten vermijden. Punt is dat als je geen sulfaten gebruikt, maar wel siliconen, je een build up krijgt die niet goed is voor je haar.

Sinds ik gestopt ben met sulfaten en siliconen is het gewoon veel minder droog. Ik verf mijn haar en laat het groeien, dus ik moet echt wel zorgen dat het niet te beschadigd wordt.

Als je je haar om de drie maanden laat knippen, als je het niet elke dag stijlt of verft en je haar kan er tegen, be my guest. Maar ik snap niet waar jouw kritiek vandaan komt. Ik heb het allebei geprobeerd, dit werkt het beste voor mij. Ik vraag mij af of jij überhaupt al eens hebt geprobeerd om te zien hoe jouw haar eruit ziet zonder siliconen of sulfaten?

En het ‘daarvoor klaagde niemand erover’ vind ik ook zo’n zever argument. Vroeger zeurde ook niemand over sigaretten, asbest of nucleaire energie… Soms vindt men gewoon betere alternatieven (althans voor sommige haartypes)

@Brod; wat voor haarproducten gebruik jij nu dan?

http://www.misslipgloss.n…t-zijn-het-is-het-slecht/

Maar belangrijker volgens mij, over sulfaten:

http://beauty.blog.nl/haa…oo-helpt-tegen-uitdroging

Ik gebruik een shampoo van TBS, en conditioner en leave in van Yes To Cucumbers :wink:

Voor het overige moet ik nog steeds horen van iemand die, na dat geprobeerd te hebben, ontevreden was… Het kan natuurlijk altijd, maar ik ben blij dat ik het geprobeerd heb.

Waar haal jij die? Want ik heb zelf ook lang en droog haar, en ben nog altijd op zoek naar fijne haarproducten. Ik heb trouwens nog nooit van die merken gehoord ;p

Omg die is geweldig!!! En die geur! :heart:
(ik ga binnenkort ook met de shampoo/gewone conditioner van Yes To Tomatoes aan de slag!)

Edit: Bij De Tuinen! Wel iets van 7 euro per 500ml