Haarpijn

Ik bedacht me om er een topic over te maken, omdat ik er nu ontzettend veel last van heb. Ik heb namelijk een aantal uurtjes een knot ingehad, en nu ik hem er uit haalde viel mijn haar dus weer terug in de normale ‘richting’. Ik heb nu echt het gevoel alsof ik bonkende koppijn heb, maar gek genoeg zit het dus meer aan de buitenkant. Alsof mijn hele hoofd bont en blauw is.
Van google wordt ik ook niet wijzer. Zijn er misschien mensen die hier tips voor hebben want het is best vervelend :’)
First world problem, I know.

Ik heb hier soms ook last van. Heb jammergenoeg geen flauw idee wat je er tegen kan doen

Minder strakke knot?

Bij mij helpt een beetje de hoofdhuid masseren, maar dat zal ook wel per persoon verschillen. Niet te hard doen, want dan doet het pijn

Ik heb dit ook heel vaak. Maar ik weet ook niet wat je ertegen kunt doen…

Ik weet precies wat je bedoelt! Ik heb dat ook als ik een losse knot in heb, dus daar ligt het (in ieder geval bij mij) niet aan.
Geen idee wat je er tegen kan doen… Als iemand een gouden tip heeft ben ik er heel blij mee =)

Ik heb dat ook als ik lang een staart in heb. Terwijl ik de staart dan in heb doet het pijn, dan doe ik hem uit dan voel ik het ook nog. Als ik mijn haar dan een tijdje los doe dan heb ik er geen last meer van.

ik heb dat ook en daarom draag ik mijn haar altijd los. meestal als ik opsta zit me haar door de war en dan doet het ook pijn. Zie dit maar als een uppje :slightly_smiling_face:

Ik had een keer een nacht lang en toen nog een halve dag (lui zondag, haha) een knot/staart in, en toen ik het eruit haalde had ik precies hetzelfde probleem! Ik weet alleen niet wat je ertegen kunt doen, ik heb gewoon even doorgebeten en m’n haar zo’n beetje alle kanten op geschud maar ik weet niet of het gemakkelijker kan of zo. :'D

Bij mij helpt douchen altijd

ik heb het ook, met een staart niet eens zo strak. ik ga er dan soms even door heen met mn handen, maar ehm ja ik herken t helemaal :grinning:

Ik heb daar ook vaak last van. Vooral als ik mijn haar wat strakker heb vastgezet, maar soms zelfs als het los hangt. :\

Ooh, herkenbaar. Ik masseer m’n hoofdhuid dan een beetje. En doe m’n rekkertjes nooit te strak om.

Ik zou idd erna even lekker je hoofdhuid masseren.

Zoals de andere meiden ook al zeggen, je hebt m wss strak gedaan. Als je haren dan op zo’n “spanning” staan uren, en dan in ene weer los en slap hangen, kan je dat zeker wel voelen ja.

Ik heb had hier ook vaak last van, bij mij kwam het doordat mijn haar te lang en te zwaar was, ik heb het namelijk bij mijn kapper gemeld. Zij heeft mijn haar zoals gewoonlijk geknipt, en producten gegeven die mijn haar lichter maakte, of in iedergeval minder zwaar dan met de producten die ik eerst gebruikte. Zelf heb ik er nu veel minder last van :grinning: Maar de pijn die je voelt zijn de overbelaste haarspiertjes, vertelde ze me. Hoewel sommige mensen zeggen je knot/staart minder strak te doen helpt dit vaak niet, want ook dan wordt er aan je haar getrokken, mijn kapper zei ook, dat wanneer je bijv. thuis bent je eens moet proberen je knot zo hoog mogelijk op je hoofd te maken, en dan goed vast zetten, zodat hij niet echt kan hangen, en je haarspiertjes niet over belast raakte? Dat zou moeten helpen zei ze, maar dit heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd :slightly_smiling_face: succes,

Ik heb hier ook wel eens last van, erg pijnlijk inderdaad! Bij mij wordt het ook minder als ik ga douchen en men haren ga wassen.

Dit komt volgens mij gewoon omdat je haar een bepaalde groeirichting heeft, en als je een staart maakt trek je die haren dus een kant op wat het eigenlijk niet gewend is. Of het dan je hoofdhuid is wat geirriteerd raakt of de haarspiertjes zoals eerder genoemd weet ik niet, maar volgens mij kun je er niet veel meer aan doen dan je haar los doen en wachten tot de pijn weg is. Lichtelijk masseren helpt bij mij vaak wel.

Vroeger had ik iedere dag een staart en had ik hier nooit last van, maar sinds ik het vaker los ben gaan dragen dan vast heb ik dit wel.

jaaa dat heb ik soms ook maar als ik het dan vastzet doet het geen pijn meer en als ik het was ook niet

Dat heb ik ook als ik mijn haar een lange tijd in een strakke staart heb.

Het komt meestal omdat het elastiekje te strak zit, en het haar dus aangetrokken en verknelt zit. :slightly_smiling_face: