Haarmaskers

Hoi
Ik heb een simpele vraag:
Als je een haarmasker hebt dat 10 minuten (of langer) moet intrekken, hoe doe je dat dan? Stoppen met douchen, aanbrengen en daarna er weer er onder gaan staan? Aan de wasbak uitspoelen?
Ik doe het nu bij de wasbak maar dat is echt het onhandigste idee ooit x’)
Misschien heeft iemand een handigere oplossing?

de douche lager zetten, zodat het niet op je hoofd komt?
of de douche in je hand houden zodat je gewoon je lijf wast?
of eerst alleen je haren natmaken,
en als het masker ingetrokken is pas de douche in gaan?

Nou dan ga ik me benen scheren ofzo, zodat mijn hoofd niet nat wordt. Of de douchekop omlaag doen.

ik doe dan een plastic douchecap op, trekt het beter in en als je dat als eerste doet kun je in die 10 minuten gezicht reinigen, douchegellen, scheren etc etc.

Ja maar ik vind het nogal waterverspilling om 10 minuten onder de douche te staan als het niet nodig is :stuck_out_tongue: Scheren doe ik nooit (epileren) en douchegel duurt ook een halve minuut xD
En @jemapelledenise
Ik kan het niet alleen nat maken en dan insmeren want ik moet het eerst wassen.

Ja maar ik vind het nogal waterverspilling om 10 minuten onder de douche te staan als het niet nodig is :stuck_out_tongue: Scheren doe ik nooit (epileren) en douchegel duurt ook een halve minuut xD
En @jemapelledenise
Ik kan het niet alleen nat maken en dan insmeren want ik moet het eerst wassen.

Ik maak meestal mijn haren nat, doe het masker in, ga mijn lijf doen. En meestal scrub ik dan nog, dan kom ik wel aan de tien minuten. En dan spoel ik het uit mijn haren.

En soms zet ik het water uit als ik daar geen zin in heb. Dan wacht ik gewoon een paar minuten.

Ik maak 's avonds voor ik ga slapen m’n haren nat, doe dat masker in, maak een tulband van een handdoek [heb daar speciale handdoeken voor, met een elastiek], ga slapen en de volgende ochtend spoel ik het onder de douche uit.

Ik doe dat eigenlijk altijd in bad.
Dan laat ik het bad vollopen, doe dat masker in mn haar en terwijl het er in zit lees ik even een boekje ofzo.
Daarna was ik mezelf en scheren ect ect

Wat voor haarmasker gebruik je? (Van welk merk?) Kan je dat bij alle haarmaskers doen of is dat niet goed bij sommige? XD

Ik kan het niet 's ochtends uitspoelen want dan is mijn haar zeiknat als ik naar school/werk moet (mijn haar gaat nogal dood van föhnen) en ik vind in bad gaan saai. Ik heb meestal niet zo veel tijd dus dan wil ik iets nuttigs doen in de tijd dat het masker intrekt, maar iig dit zijn genoeg tips. Bedankt :slightly_smiling_face:

Ik doe dat eigenlijk bij alle haarmaskers :stuck_out_tongue:
Gebruik er nu een van Gliss Kur [Schwarzkopf] maar daarvoor had ik er een van het Kruidvat huismerk, en die vond ik eigenlijk fijner. [En daarvoor had ik L’Oreal Elvive, die vond ik ongeveer net zo fijn als die van het Kruidvat, maar die is dan weer een stuk duurder]

Deze was dat van het Kruidvat:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTOAp8pBI9GE815sKgyuG7TSzRNrreeOeE48CZnJpCgHonN-bikdg

Ik had zelf deze omdat ik toen geverfd haar had, maar hij bestaat ook in een gewone variant:

http://3.bp.blogspot.com/_5x3jfAoZTB8/TM1n--7AW3I/AAAAAAAABEE/QagPKRiVEsw/s400/DSCF3175.JPG

3 euro voor 250 ml.

Super! Dankjewel ^^. Dus gewoon in je haar smeren (als het nog nat is neem ik aan?) dan een handdoek eroverheen en dan 's ochtends uitspoelen?
Merk je ook verschil wanneer je het gewoon na een aantal minuten uitspoelt, of is dit echt beter?

Blijft die handdoek dan de hele nacht zitten?!

jij hebt wel veel eisen he?

Ik heb van die haarmaskers die max. 3 minuten moeten intrekken. Dan doe ik het gewoon in mijn haar, douche uitzetten en dan blijf ik gewoon staan en zeep me in met douchegel ofzo. Mijn vader vindt het niet zo leuk als de douche aan staat voor niks…

Ik heb een masker dat ik er 15/20 minuten in laat zitten. Ik ga dan uit de douche en wikkel mijn haar in een handdoek, dan benen scheren/wenkbrauwen epileren etc etc.