Haarmasker maken

Hier is vast al een topic over, alleen ik heb er even naar gezocht en ze zijn allemaal best oud en er word toch niet veel meer naar gekeken dus ik besloot een nieuwe te maken.
Iedereen kent het wel: de haarmaskers die je gewoon in de winkel kunt kopen.
Maar je kunt zelf ook een haarmasker maken met natuurlijke producten thuis.
Dus plaats hier jou haarmasker en zet erbij voor wat voor soort haar het is bedoeld, ze mogen ook gewoon van internet komen.
Oké, besloten dat het ook voor gezichtsmaskers/scrubs geld, maar geen idee hoe ik de titel moet veranderen. Dus brand maar los.

[fgcolor=#FF0000]HAAR[/fgcolor]

Voor droog haar
Benodigdheden
1 a 2 overrijpe avocado’s, afhankelijk van de lengte van je haar
Hoe?
Prak de avocado zodat er een sausje van avocado ontstaat. Meng dit sausje zorgvuldig door je haar en wikkel (aluminium)folie om je haar. Laat het masker 30 minuten in je haar zitten en was het er daarna goed uit.

Voor beschadigd haar
Benodigdheden
Flinke scheut olijfolie
Hoe?
Verwarm een flinke hoeveelheid olijfolie op tot het een aangename temperatuur heeft om in je haar te smeren. Te warm kan pijnlijk zijn, dus let op! Masseer de opgewarmde olijfolie over je haar en hoofdhuid. Gebruik de olie rijkelijk, zodat de olie goed in je haar in kan trekken. Wikkel vervolgens (aluminium)folie om je hoofd en laat het masker 30 minuten zitten. Was vervolgens je haar zorgvuldig uit. let op! was eerst de olijfolie uit je haar en was je haar daarna nog met shampoo, anders wordt je haar heel vet!

SMT masker
Benodigdheden

• 2 eetlepels vochtingbrengende conditioner, Inecto kokos is daar goed voor.
  • Halve eetlepel honing (neeeeee het wordt niet plakkerig!)
  • Halve eetlepel aloe vera gel (maar 98% gel, Fruit of the Earth is goed, hebben ze bij Etos, en bij de Tuinen hebben ze 't ook, maar echt opletten dat er niks anders inzit dan Aloe Vera en een mini beetje bewaringsmidelen)
    Hoe?
    En dan meng je alles samen, zet 't 10-15 sec in de magnetron, dit om peroxide uit de honing te doden/stoppen (geen idee…) zodat 't niet meer uitdroogt.
    Vervolgens was je je haar gewoon, en breng je 't masker in op vochtig haar, dus niet meer kletsnat. Ongeveer 30 min tot 1 uur laten zitten.

[fgcolor=#FF0000]GEZICHT[/fgcolor]

Voor puistjes/mee-eters
Benodigdheden
cacao (4 schepjes met eetlepel)
melk (ong 5 theelepeltjes)
Hoe?
meng de cacao met de melk.
het moet net zo dik als yoghurt dus als je te weining melk hebt doe er dan nog een paar theelepeltjes bij.
breng het dan aan op je gezicht - niet te dichtbij de ogen.
laat het er 30 min inzitten en spoel het dan af met lauw warm water.

Voor een glimmende huid
Benodigdheden
Honing
Melk
Hoe?
Vul ongeveer de bodem van een klein bakje met honing. Doe een klein beetje melk door de honing en meng het door elkaar. Smeer het op je gezicht en laat het 15 min intrekken. Spoel het daarna van je gezicht af met lauw water.

Choco scrub
-Benodigdheden
olijf olie
suiker
cacao
een potje
Hoe?
-doe 2 eetlepels suiker in een bakje.
-doe dan 1 eetlepel cacao erbij.
-1 eetlepel olijfolie.
-mix that scrub!
-als er nog meer suiker nodig is doe het er dan bij.
-en doe het dan in een potje.

mogen het ook gezichtsmaskers zijn?

ja goed idee! dat kan er ook wel bij, kan ik de titel ook veranderen?

geen idee roep mod ofz.

voor puistjes/mee’eters.

you will need:
cacao (4 schepjes met eetlepel)
melk (ong 5 theelepeltjes)

meng de cacao met de melk.
het moet net zo dik als yoghurt dus als je te weining melk hebt doe er dan nog een paar theelepeltjes bij.
breng het dan aan op je gezicht - niet te dichtbij de ogen.
laat het er 30 min inzitten en spoel het dan af met lauw warm water.

en BAM weg je puistzilla’s suc6.

heb em erbij gezet!

iemand meer??

Deze ga ik straks doen denk ik … Ervaring mee, jij?

ik heb em zelf nog nooit uitgeprobeerd maar ik heb ook geen last van puistjes en mee-eters :slightly_smiling_face: succes! laat maar even horen of het gewerkt heeft haha!

jup! Werkt echt super.

mijn puistje had oppeens minder pigment en was minder opvallend.
na paar keer gebruik was ie weg.

Ik heb nog een gezichtsmasker toegevoegd waarvan je een glimmende en zachte huid krijgt, ik hoop het het goed is uitgelegd. Ik heb het masker van youtube en het werkt echt! trouwens filmpjes zijn ook welkom!

maybe ook scrubs haha (:

choco scrub.

-nodig:

olijf olie.
suiker.
cacao.
en een potj.

-doe 2 eetlepels suiker in een bakje.
-doe dan 1 eetlepel cacao erbij.
-1 eetlepel olijfolie.
-mix that scrub!
-als er nog meer suiker nodig is doe het er dan bij.

• en doe het dan in een potje.
    TADAAA.

Handig! ik zet het er ook bij haha!

omg.
lol, wat ik heb ondekt.
van die strips maken tegen puistjes.
van ei.
gosh.
ff bestuderen haha! Ik zet 'm er wel bij.

oja die scrub is voor LIPS.

oke, super! ik hoop dat veel mensen hier wat aan hebben. ik zal nu afsluiten en even een haarmasker doen, misschien kom ik zo wel weer en anders zet ik het er morgen bij :slightly_smiling_face:

okeee! x

Ik heb nu dat cacaomaskertje op. Ik voel me net een zwarte piet, haha. ;p

en heeft het geholpen? :slightly_smiling_face:

Iemand meer ?

Ik heb altijd last van mee-eters en puistjes enzo. Vooral op mijn voorhoofd en mijn wangen. Iemand een scrub & masker ervoor? :slightly_smiling_face:

Eentje die ik ken vanaf LHC (haarforum), hij heet SMT en is echt heel goed.
Dit gebruik ik ervoor:

• 2 eetlepels vochtingbrengende conditioner, Inecto kokos is daar goed voor.
  • Halve eetlepel honing (neeeeee het wordt niet plakkerig!)
  • Halve eetlepel aloe vera gel (maar 98% gel, Fruit of the Earth is goed, hebben ze bij Etos, en bij de Tuinen hebben ze 't ook, maar echt opletten dat er niks anders inzit dan Aloe Vera en een mini beetje bewaringsmidelen)

En dan meng je alles samen, zet 't 10-15 sec in de magnetron, dit om peroxide uit de honing te doden/stoppen (geen idee…) zodat 't niet meer uitdroogt.

Vervolgens was je je haar gewoon, en breng je 't masker in op vochtig haar, dus niet meer kletsnat. En ik laat 't meestal 2uur zitten, maar een uur of halfuur is misschien ook wel goed.