Haarborstel stof schoonmaken

Hoihoi,

Ik heb een borstel zoals op onderstaande foto (de middelste), met plastic stekels zeg maar en daar omheen zwarte haren. Tussen deze zwarte haren gaat heel veel stof zitten. Hebben jullie tips om deze schoon te maken?

Ik doe het momenteel met een pincet, maar dan kan ik al een uur bezig zijn en dan is nog lang niet alles er uit. Ook heb ik mijn borstel wel eens in een warm sopje gegooid met shampoo, maar dan wordt de stof alleen nat en blijft het tussen de haartjes zitten.

Op internet las ik ook van het badje, of dat je elke 6 maanden een nieuwe borstel moet halen, maar dat vind ik zonde

Ik koop inderdaad om de zoveel tijd een nieuwe.

soda en/of ammoniak proberen misschien, schrobben met een borsteltjeā€¦ herkenbaar probleem wel

Ik koop ook om de zoveel tijd een nieuwe, vanwege dezelfde struggles. Ik maak mijn haarborstels met soda schoon. Mijn vriend heeft al jaren (ik denk 2 jaren) een Denman borstel en die kun je helemaal losmaken om haarvrij en stofvrij te maken. Mijn volgende haarborstel wordt dus zoiets.

Inderdaad zoals hierboven wordt gezegd, haarborstel met soda schoonmaken. Ik haal zoveel mogelijk haren eruit en leg mijn borstel dan een poosje in een bak met warm water en soda. Helpt heel goed. :slight_smile:

Misschien dat naar inderdaad eens proberen, dankjewel :slight_smile:

1 like

Succes! :slight_smile: