Haar

Er wordt tegen mij altijd gezegd dat ik super mooi haar heb, maar ik vind het wel droog. Iemand oplossingen?

-

Haarmasker?

Kokosolie 1x in de week

Niet te vaak wassen en goede conditioner gebruiken voor droog haar

Juist niet ( te vaak ) wassen als het al droog is.

Maskertje indoen? 1x per week?

voordat je je haar gaat wassen lekker heel je haar insmeren met kokosolie lekker masseren in je haar ook de punten goed meenemen. en dan lekker je haar wassen met shampoo en conditioner of lekker een masker 1x in de week.

Soms kan het ook liggen aan de shampoo die je gebruikt. Shampoos kunnen je haren echt uitdrogen omdat er sulfaten/parabenen/silicionen etc in zitten. soms is het beter om je haar maar 1x met shampoo te wassen en de rest van de week dat je het wast met conditioner. maar weet niet of je dat wel fijn vind om alleen met conditioner te wassen.
Je moet in ieder geval een vochtinbrengende masker hebben want dat helpt echt.

Ik hoop dat het je een beetje lukt :slightly_smiling_face:

Misschien helpt heel weinig kammen of een kam gebruiken, en geen borstel? Vroeger bij mij in ieder geval wel

Nadat je je haar hebt gewassen met olie goed insmeren, alleen de punten en absoluut niet dicht bij de hoofdhuid want dan word je haar vet.

Andere shampoo proberen misschien?

En je kan eventueel ook 1 keer per week een masker in je haar doen, ik raad L’Oréal Paris Elvive re-nutrition.

http://www.beautyheaven.com.au/product_images/23387/Elvive-Re-Nutrition-Masque-L_Oreal.jpg

Ik had voorheen ook erg droog haar, totdat de kapper mij aanraadde om na elke wasbeurt je haar in te smeren met olie en 1 keer per week een haarmasker in doen.

vaak wassen is helemaal niet goed voor (droog) haar :pensive:

Te vaak je haar wassen is idd niet goed, maar als je het dan wast kun je een shampoo en conditioner voor droog haar gebruiken!

jep,… dit zijn wat tips:

• [size=1em]haarmasker
    • [size=1em]serum(!)
    • [size=1em]gebruik zo min mogelijk hitte dingen (fohn, stijltang enzo… :wink: )
    • [size=1em]en ga regelmatig naar de kapper want door gespleten haarpunten is je haar een stuk minder verzorgd.

Hoop dat je er wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Even off topic: mag je haarmasker maar 1 X per week gebruiken, ik gebruik namelijk met elke wasbeurt, is om de dag.

En on topic: zoals iedereen zegt: niet te vaak wassen, conditioner, haarmasker, beschermingsolie en na het wassen ff met koud water naspoelen.

Absoluut niet, dit droogt juist je haar uit.