hoii, ik heb mijn haar donkerbruin/zwart geverfd maar vind het niet mooi ik wil het liefste weer naar blond maar dat kan niet in 1x dat weet ik want dan word het groen/oranje maar kan ik het wel zelf lichtbruin/middelbruin verven? zonder kapper want dat is te duur;$ bedankt x.
Als je heel erg wilt afwijken van je eigen haarkleur kan je het beter bij de kapper laten doen, anders moet je het zelf ontkleuren en dat is geen doen. je kan wel iets lichter als je een hele lichte kleur verf haalt. Bijvoorbeeld middenbruin pakt weer bestwel donker op je haar. Maar als je lichter wilt zou ik toch echt naar de kapper gaan!
kapper.
Dit lukt je niet zonder naar de kapper te gaan
het lukt je wel zonder naar de kapper te gaan maar dan moet je niet bang zijn met vreselijk haar rond te lopen :’) (en alsnog een leuk bedragje aan haarverzorging uit te geven… maar t is altijd nog minder dan bij de kapper)
maar ik raad het niet aan als je amper ervaring hebt met je haar verven, zoals jij blijkbaar
Meid, ik ken een horror verhaal.
Een zus van een vriendin van mij had lang zwart haar.
Ze wou graag blond.
Ze kocht in de winkel vele pakjes blonde ontkleuringsverf.
Enthousiast begon ze in de badkamer haar haar te verven.
Ze zag dat het aan de bovenkant van het haar wel blond werd, maar de rest van het haar niet. Daarom spoelde ze er nog even 2 pakjes blonde verf doorheen.
Wat gebeurde er?
Haar haar begon uit te vallen.
Hele plukken haar had ze in haar hand. Ze werd gewoon bijna kaal.
Toen mòest ze wel naar de kapper, en nu heeft ze heeeel kort haar.
Ze heeft dagen lopen janken en durfde zich niet meer te vertonen op straat.
Ze is gewoon bijna kaal!
Echt joh, laat dit een les voor je zijn.
Ze was altijd zo met haar haar bezig; stijlen, krullen, van alles deed ze er mee.
Ze heeft spijt als haren op haar hoofd :’).
Natuurlijk is ze dom bezig geweest, ik bedoel je moet niet ineens pakjes verf klakkeloos alles in je haar gaan gooien.
Beter google je eerst voor gebruiksaanwijzingen enzo.
Maar ik zou toch echt naar de kapper gaan, die zijn professioneel en weet je bijna zeker dat het niet fout kan gaan.
Want ik neem aan dat je niet kaal wilt worden of oranje of roze haar krijgt.
Wauw, wat een preek.
Ik denk dat je het dan eerst moet ontkleuren, of shampoos gebruiken die je haar lichter maken, maar dat zorgt niet voor heel veel verschil. (ontkleuren is nat. wel bij de kapper)
Omg wat erg hahaha. Maar logisch ontkleuren/blonderen is het slechtste wat je maar kunt doen met je haar, samen met permanenten.
Je kan een anti-roos shampoo gebruiken, die zijn meestal toch wat agressiever dan normale shampoo, en zo zou misschien wat van de verf uit de haar wassen.
Er is ook een product dat verf uit het haar kan strippen, waardoor je je natuurlijke haar kleur krijgt, en het beschadigd je haar niet zoals blonderen dat doet. Maar ik heb geen idee hoe het werkt bij donker haar, en zelf heb ik ook geen ervaring met het product.
L’oreal heeft zo’n goedje dat Color Zap heet, misschien even een googletje?
Je kan een anti-roos shampoo gebruiken, die zijn meestal toch wat agressiever dan normale shampoo, en zo zou misschien wat van de verf uit de haar wassen.
Er is ook een product dat verf uit het haar kan strippen, waardoor je je natuurlijke haar kleur krijgt, en het beschadigd je haar niet zoals blonderen dat doet. Maar ik heb geen idee hoe het werkt bij donker haar, en zelf heb ik ook geen ervaring met het product.
L’oreal heeft zo’n goedje dat Color Zap heet, misschien even een googletje?
dubbel post D:
dubbel post D:
^Heb je aandacht nodig ofzo?
Dit kan je best thuis doen, dat het je niet lukt zonder kapper is onzin. Ik heb het zelf ook thuis gedaan, maar de kans dat het fout gaat is wel 10x zo erg als bij de kapper. Plus je hebt het niet zo makkelijk gefixt omdat jij niet de benodigde materialen in huis hebt.
Je zult of bleek of ontkleurder moeten gaan gebruiken en die 2 zijn zo schadelijk voor je haar! Kan je het niet gewoon laten uitgroeien?
Beter ga je gewoon naar de kapper.
Het kan wel zelf heb ik ook gedaan.
Maar dan wordt het waarschijnlijk oranje/geel omdat je het zwart hebt geverfd en daar zitten heel vele roodtinten in. Maar als het oranje is kun je het daarna wel lichtbruin verven denk ik.
Schwarzkopf Live Color heb ik gebruikt. De meest blonde die er is om je haar te ontkleuren. Ik moest het 2 keer doen maar dat moet je niet gelijk na elkaar doen. Mijn haar werd er best blond van na 2 keer ookal had ik mijn haar daarvoor al heel vaak zwart geverfd.
Ik garandeer niks want elk haar is anders! Dat het bij mij niet veel kwaad heeft gedaan betekend niet dat jou haar er ook zo op reageert. Dus het beste is eigenlijk gewoon de kapper
Als je zoiets gaat doen, probeer het dan in een vakantie, want dan sta je tenminste niet voor gek op school en heb je alle tijd om te experimenteren zegmaar.