Haar wordt hard/vet van wassen?

Hoii iedereen,

sinds een tijdje heb ik iets heel raars met m’n haar. Ik heb het niet altijd, maar wel vaak. Als ik het ga wassen, en ik ga onder de douche met m’n handen over m’n haar heen, voelt m’n haar aan de bovenkant al een soort van hard, terwijl ik normaal heb dat als ik dan over m’n haar heen ga, dat het dan helemaal zacht voelt, zeker als ik onder de douche sta of als ik m’n haar net heb gewassen. Als m’n haar dan vervolgens is opgedroogd, zitten er aan de bovenkant een soort van ‘harde’ stukken haar. Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar het voelt een beetje alsof er nog wat haarlak in zit of dat er net iets van slagroom is ingesmeerd en dat het al is opgedroogd. Het ziet er uit alsof m’n haar vet is, en dat vind ik echt heel vervelend, want ik heb dan juist m’n haar net gewassen en dan ziet het er zo uit… en ik haat vet haar.
Maar goed, ik vraag me dus af hoe dit kan, ik hoop dat jullie een beetje weten wat ik hier mee bedoel. Ik was mijn haar trouwens op dezelfde manier als ik altijd al doe, met shampoo en conditioner (ook dezelfde hoeveelheden en zo) en ik heb dit bij verschillende haarwasmiddelen, dus het kan niet liggen aan bijvoorbeeld 1 bepaalde conditioner. Ook gebruik ik nauwelijk haarproducten, heel soms droogshampoo of heat protect spray, maar dat gebruikte ik hier voor ook altijd al. Het enige is dat het wel is gekomen sinds ik een Andrélon beach texture spray heb gekocht, die je na het douchen in je haar moet sprayen, en daar krijg je dan een warrige beachlook van. Maar ik gebruik deze spray maar heel soms, en ik heb hem nu al ongeveer een week niet meer gebruikt, en ik heb het nu weer met m’n haar (dat harde, ik heb het gisteravond gewassen).
Verder was ik het ongeveer even vaak als normaal, namelijk om de dag. Maar de afgelopen tijd heb ik wel gehad dat ik het om bepaalde redenen bijvoorbeeld twee avonden achter elkaar waste, ik weet niet of dat effect heeft gehad… O ja en ik merk trouwens ook dat m’n haar over het algemeen sneller vet wordt, dat vind ik ook heel irritant…

Iemand een idee? Sorry voor het vage verhaal :bored:

Liefs

Ik heb dat ook een tijdje gehad, dat mijn haar meteen weer vet was na het wassen. Ik heb toen speciale shampoo gekocht voor een vette hoofdhuid en dat hielp erg goed.

Wat vaag joh? Misschien kun je inderdaad eens wisselen van shampoo? :slightly_smiling_face: En wat doe je met je conditioner? Smeer je dit door je hele haar of alleen in de punten? Want het tweede is de bedoeling.

ik probeer het altijd alleen in m’n puntjes te doen, maar meestal vergeet ik dat en doe ik het over m’n hele haar :flushed: alleen meestal voel ik dat harde onder de douche al voordat ik m’n conditioner heb in gedaan…

Hm ok haha. Nouja rustig aan met je conditioner in ieder geval en zou echt een keer een andere shampoo proberen, dat is het enige wat ik me kan bedenken eigenlijk.

Wat vreemd zeg. Misschien dat de shampoo toch niet alles uit je haar haalt?
Ik heb bij 2 shampoo’s dat mijn haar echt squeeky clean wordt, bij Big van lush, en bij een shampoo van aussie (ik dacht dat het de volumeshampoo was). Ik vind het voor mezelf niet fijn omdat ik mn haar gehydraterd wil houden, maar misschien is zo’n shampoo voor jou nu juist fijn?

Ik heb dit ook gehad maar dan bij mijn nekhaar/onderhaar? :stuck_out_tongue: Ik wist ook niet wat de oorzaak is maar uiteindelijk is het wel opgelost. Ik zou verschillende shampoo’s proberen/

ook eens eerst conditioner en dan pas shampoo proberen. dan was je namelijk het overtollige aan conditioner weg.

Zou dat beach spul niet meer gebruiken dan, zal wel daaraan liggen, kan best zijn dat dat heel hardnekkig is en pas na vaak wassen er helemaal uit is.

Bij mij helpt het als ik het 2 keer was, zeg maar shampoo - uitspoelen -shampoo - uitspoelen - conditioner - uitspoelen.

Heel erg bedankt iedereen!!

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-kapseltopic-2-234242.0.html

Vraag mag je in het vervolg hier stellen! Slotje.