Haar weg laten laseren of flitsen?

Ik zit te denken om haartjes definitief te laten verwijderen… Ik heb twee methoden gevonden, maar ik hoor verschillende verhalen. Daarom wilde ik een lijstje maken met de voor- en nadelen van laseren en van flitsen. Misschien ook handig voor anderen! En ik zou graag ervaringen horen van andere mensen die het al eens hebben laten doen! Wat je ervan vond en of je het iemand zou aanraden…

Haar weg laten flitsen i[/i]
Voordelen:

• Goedkoper dan laseren
  • Geen kans op verbrandingen
  • Er wordt gewerkt met koelgel die ze voor- en na het flitsen aanbrengen.
  • De kop van het flitsen wordt tijdens de behandeling ook gekoeld.
  • De flits is groter dan de laser, dus per flits heb je in één keer een groter oppervlak gedaan dan bij laseren.
  • De salon (Pulzzz, Den Bosch) waar ik zou flitsen maakt gebruik van VPL wat een beter resultaat afleverd
  • De behandelingen zijn vrijwel pijnloos

Nadelen:

• Op sommige websites lees ik dat 8 tot 10 behandelingen nodig zijn, op andere websites 4 tot 6 behandelingen… Geen duidelijk antwoord…
  • Werkt minder goed bij witte, rode en grijze haren.
  • Haarzakjes die dieper liggen pakt deze flitser vaak niet.

Haar weg laten laseren
Voordelen:

• Bij laseren worden ook de haarzakjes die dieper liggen worden ook geraakt.

Nadelen:

• Het is duurder dan flitsen
  • Werkt niet bij blonde haren
  • Het is niet pijnloos
  • Je mag twee weken voor en na behandeling niet in de zon
  • Er is sprake van bijwerkingen: pijnprikjes tijdens de behandeling + direct na behandeling rood kippenvel + nagloeien en branderigheid + jeuk, ook een paar weken nadien + beurs of schraal gevoel

Hebben jullie nog voor- en nadelen? Wat zijn jullie ervaringen, mits je al behandeld bent met laser of flits??? Of waar zou jij voor kiezen, mocht je het willen, en waarom?

ipl doet net zoveel zeer als laser!

ipl zou minder pijnlijk moeten zijn omdat ze werken met een koelgel en de kop ook gekoeld wordt…

Haren weg laten flitsen, daar heb ik nog nooit van gehoord. Haha, zo leer je ook nog eens wat :’’) Ik zat er over na te denken om te gaan laseren dus ik hou dit topic even in de gaten.

Ik had er tot 3 dagen geleden ook nog nooit van gehoord. Maar het lijkt sneller en goedkoper dan laseren… Maar goed. Wil eerst eens goed in beide verdiepen voordat ik ga kiezen. Maar ben vooral benieuwd naar ervaringen. Op internet lees ik ervaringen van zo’n 3 tot 4 jaar geleden. Waarschijnlijk is er al veel vernieuwd of anders gedaan dan toen…

Aan de het rijtje voordelen zou ik kiezen voor flitsen, maar volgens mij doet flitsen en laseren even veel pijn? Heb er geen ervaring mee, m’n moeder wel zal het wel een keer aan haar vragen.

Voor- en nadelen kunnen altijd aangevuld worden natuurlijk, dit is wat ik bedacht had n.a.v. diverse websites.