Haar weer verven naar eigen haarkleur?

heee!

ik heb een vraagje, ik heb mijn haar een tijdje geleden bruin geverfd bij de kapper .
wat intussen al weer veel lichter is,
maargoed, ik wil het dus nu weer naar mijn eigen kleur verven, blond.
als ik in de winkel gewoon (mijn eigen haar kleur)blonde verf koop,
krijg ik het dan niet oranje of wat? omdat het nu bruin is xd?
sorry als dit een domme vraag is maar ik ben bang dat ik anders een hele rare haarkleur krijg haha.

xoxo

Je kunt je haar niet lichter verven, tenzij je het blondeert maar dat is héél erg slecht voor je haar. Soms breekt je haar dan af óf het wordt superdroog. Dus gewoon wachten totdat alle verf eruit is. :slightly_smiling_face:

oke dankje!
maar als ik blonde verf koop dat kan dus ook niet?

Je kunt je haar wel degelijk lichter verven.
Iedereen zegt dat het niet kan, maar mijn moeder doet het al 20 jaar.

Het kan best hoor, Syoss heeft daar als het goed is erg goede verf voor, je kunt het beste gewoon even op de pakjes kijken naar die kleurschema’s.

Je moet alleen goed opletten dat er geen roodtinten in jou kleur zitten. (Weet je toevallig nog welke kleur er in je haar is gegaan? Als het bv een 6.4 was dan zitten er roodtinten in. Een getal met een getal punt iets erachter betekend dat er roodtinten inzitten.) Als je er dan blond overheen gooit is er een kans dat je oranje haar krijgt.

Nee echt niet, sorry. :hammer: Ik werk in een kapsalon en ik zie zoveel mensen komen die hun haar lichter willen, het dan toch proberen met blondering en hun haar daarna echt helemaal kapot is.

Ja, mensen die in een kapsalon werken zeggen dat dus altijd, maar kijk maar naar mijn moeder, zij heeft gewoon blonde verf over haar donkerbruine haar gedaan, en dat werkt dus gewoon. De eerste keer werd het weliswaar niet meteen helemaal blond, maar aangezien ze nu alleen nog uitgroei doet wordt dat wel gewoon meteen blond.

(Sorry maar ik heb echt een hekel aan kapsters, mijn haar is dus een keer oranje geweest door iemand van een kapsalon, die moest zo nodig mijn haar eerst ontkleuren voordat t een tint lichter kon. Toen ik t 2 jaar later zelf deed met een pakje donkerblond werd t ook gewoon donkerblond, ik vind t dus gewoon bullshit.)

Haha sorry, wist ik echt niet. Ik hou me er nu wel buiten. Als je je haar maar nooit blondeert. :relieved:

Voor deze tip ben ik je echt heel dankbaar!

Ik had mijn haar een keer bruin geverfd met een uitwasbare verf van L’oreal. Deze verf bleek geen uitwasbare verf te zijn. Er zaten roodtinten in. Toen heb ik een tijdje met anti-roos shampoo gewassen en het werd stukken lichter maar het was er nog niet helemaal uit. Roodtinten zijn heel hardnekkig. Toen heb ik het bij de kapper laten ontkleuren (wat heel slecht is) toen is er een spoeling overheen gedaan en blonde highlights. Nu laat ik het weer uitgroeien want ik wil heel graag mijn eigen haarkleur (donderblond) terug. Succes!