Haar wassen

Hoi, ik was mijn haar om de dag. Maar ik had ergens gelezen dat haar wassen eigenlijk heel slecht is voor je haar en je haar alleen maar uitdroogt. Hoe vaak moet je je haar dan wassen? Iemand die dit weet?

Dat verschilt gewoon per haartype.
Als je haar snel vet wordt, is het handiger om het vaker te wassen.
Je haar wordt wel wat sneller vet als je het vaker wast, maar om met vet haar op je hoofd rond te lopen ziet er natuurlijk ook niet uit.
Tegenwoordig drogen de shampoo’s en conditioners je haar echt niet zo erg uit.
Ik was mijn haar ook gewoon om de dag (soms iedere dag), en ik heb gewoon mooi, gezond, glanzend lang haar :slightly_smiling_face: .
Haha, dat klinkt nogal stom om zo te zeggen, maar het is wel (a).
Ik gebruik trouwens Beautifulff Ends van Herbal Essences, een erg fijne shampoo en sinds ik die gebruik heb ik ook echt minder last van dooie puntjes!

Om de twee dagen.

ik was het ook gewoon om de dag

Mijn haar is heel beschadigt is het dan handiger dat ik mijn haren zo min mogelijk was? Dus om de 3 dagen ofzo?

Je hebt daar speciale shampoos voor, voor elke dag.

In shampoo zit namelijk een stofje dat je hoofhuid en je haar aantast. Je haren wassen is dus helemaal niet goed voor je hoofdhuid. Een ‘elke dag’-shampoo bevat dat stofje niet waardoor je het daarmee elke dag kunt wassen.

Maar ik zou het wel minderen, want hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt.

Ja, en meer verzorgende producten gebruiken en naar de kapper gaan is ook wel een goed idee. Dan knipt ze in elk geval de dode punten er af etc.

Ik was trouwens mijn haar 2x per week… Soms 1x

ik was om de 2 dagen

Ik was m’n haar elke dag, anders voel ik me ‘vies’.

voor mensen die hun haar elkedag op een minder wijze willen wassen
http://www.misslipgloss.nl/dr-organic/
echt een aanrader :slightly_smiling_face:

haar wassen is slecht omdat:
-in shampoo zitten (meestal) schadelijke stoffen zoals alcohol, sulfaten, parabenen, … die niet zo goed zijn voor haar en hoofdhuid. Hoe vaker je je haar wast met shampoo, hoe vaker je die schadelijke stoffen moet gebruiken. Oplossing is CO wassen of een milde shampoo kopen zonder al te gek veel schadelijke stoffen (the body shop heeft een lijn, de tuinen/essenza vaak ook wat)
-het feit dat je haren vaak nat zijn en weer moeten drogen (wat er dus gebeurt als je vaak je haren wast) is slecht voor je haarvezel omdat deze steeds krimpt en weer wat uitzet (haar krimpt als het nat is)

ideaal is twee a drie keer per week je haar wassen (maar als je vet haar hebt is dat niet zo gek leuk he :3) dus je moet zelf zien.

Als je bezig bent met je haar te laten groeien en weer gezond wilt maken is dus vaak wassen niet goed voor je?

Nee. Zeker niet als je shampoos gebruikt met sulfaten en siliconen.

Het is beter als je dan shampoos en conditioner gebruikt voor beschadigd haar. Het beste kan je er ook nog een voedend haarmasker in doen (in je haar). Maar dat doe je eens per week.

als je 't om de dag wast en je vergeet 't een keertje te doen is je haar meteen vet, ik doe het zelf om de 2 dagen.

Ik waste het vroeger elke dag, maar nu doe ik het al 3 weken om de dag en dat gaat perfect :slightly_smiling_face:
mijn haar ziet er beter uit

Elke dag

Ik was mijn haren om de twee dagen, ongeveer.
Het ligt er maar net aan hoe het uitkomt, en ook wat ik die dag te doen heb.

Voor een feestje bijvoorbeeld, was ik mijn haren altijd.
Ook al heb ik ze de dag van tevoren al gewassen.

ik was mijn haren ongeveer 2 of 3 keer in de week, net hoe het uitkomt