Haar wassen zonder shampoo

Hey everyone!
Na het fenomeen ‘haren wassen zonder shampoo’ steeds vaker gehoord te hebben begon ik er nieuwsgieriger naar te worden. Het houd dus in dat je je haren enkel en alleen met water wast, en niet meer met zeep/shampoo. Opzich kan ik het wel begrijpen omdat je met zeep namelijk je hoofdhuid vrijwel geheel ontdoet van zijn natuurlijke vetten waardoor je hoofdhuid extra vetten aan gaat maken met als gevolg je het weer moet wassen enz. En als je gaat denken aan heel heel lang geleden hadden ze toen ook geen shampoo of zeep (toch?) dus het moet kunnen. Ik ben dus benieuwd of iemand ervaring heeft met je haar niet meer wassen met shampoo, maar alleen met water!!

Hier is een topic over volgens mij.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat echt gaat werken. Je doet je afwas toch ook niet zonder Dreft?

Ja dat doet mijn vriend wel eens… Ik raad het je niet aan hoor! Hij doucht elke dag maar vindt het slecht om elke dag zijn haar te wassen dus meestal spoelt hij het gewoon met water zeg maar. Dat deed hij eens 2 weken. Ik zeg het je, nog nooit zo vet haar gezien!

Je hebt wel mensen die alleen conditioner gebruiken om hun haar mee te wassen. Alleen met water lijkt me niet zo een goed idee.

ja ik heb het een tijdje geprobeerd nou heb ik makkelijk haar (dik en krullen), het wordt niet snel vet. Maar het is 3x niks je haar stinkt en het wordt steeds vetter.

Ik was mn haar liever met zeep\shampoo.

ik heb dat ooit een keer per ongeluk gedaan omdat de shampoo op was xD. Maar nee, geen succes.
Het gaat ook veel meer pluizen.
Ik was mijn haar om de dag, maar draag dan een douchemuts. Veel fijner.

Okay, jullie hebben me 100% overtuigd om het NIET uit te gaan proberen.

^Haha :]

Als ik men haar ook alleen met water zou wassen zou het daarna echt een ramp zijn om ze weer te borstelen o.i.d. Ik was altijd zobizo met conditioner. Als ik echt haast heb mix ik zelf even wat shampoo en conditioner in men hand en doe het in 1 keer . :stuck_out_tongue:

Doe ik bijna elke dag… ik heb krullen… en me haar gaat echt uitdrogen met elke dag shampoo… en met droog haar kom ik er niet doorheen dus moet ik het elke dag wassen/nat maken.
maar ik zie dat niet als haren wassen maar gewoon natmaken xD

haren wassen zonder shampoo is toch eigenlijk gewoon níet je haar wassen, of zie ik dat verkeerd?
Maarja, het is niks voor mij, aangezien ik sowieso al snel vet haar krijg. En dan zéker :’)

Ik heb er ook al positieve reacties over gelezen, maar je moet echt lang wachten. Pas na twee maand of zo ziet het er niet meer vet maar mooi uit.

Ik heb dat een tijd geprobeerd, maar mijn haar ging meuren, het werd vet en klitterig. Ik denk dat het vooral werkt bij mensen met kort haar, dan is stug haar handig om het in model te brengen en houden.
Ik gebruik nu een volledig natuurlijke en sulfaatvrije shampoo, die is lief voor mijn haar maar maakt het toch schoon.

Heb dat één keer gedaan. Nooit meer.
Het zag er echt niet uit.

En nee, ik ben niet bereid om twee maanden met een nog lelijker hoofd dan normaal rond te lopen, haha! xD Dat duurt me veel te lang!

Dit, en je kunt toch droogschampoo kopen? Dat spray je in je haar (als t droog is), laat je 2 minuten inwerken en kamt het eruit, KLAAR, gebruik het liefst zo vaak mogelijk. Ik wastte eerst élke dag m’n haar omdat ik 2 plukjes vettig haar had, zonde dus, gwn prayen en het kost weet een heleboel tijd! Ik heb 4 dagen m’n haar niet gewassen en het was écht niet vettig, echt een aanrader!

Maar, inderdaad, ik was m’n haar met shampoo een keer in de 3 dagen maar douche er de andere 2 dagen wel mee, dan was ik het toch niet? Het wordt wel nat, oke, maar anders zit het echt niet want dan heb ik ermee geslapen enzo…

Ik was het niet elke dag, dit i.v.b. extreme irritaties op mijn huid door eczeem, een droge huid dus, een aangezien het uitdroogt meer problemen, ik was het praktisch alleen wanneer het echt nodig is dus bij extreme jeuk, of als het té vet wordt.

Wat een muffe geur moet er rond je hoofd gaan hangen zeg, niet echt fris :stuck_out_tongue: