Haar wassen met azijn

Hey iedereen!
Ik heb even een vraagje :slightly_smiling_face:

Ik heb dus gelezen dat als je je haar wast met azijn(gemengd met water)
het gaat glanzen :stuck_out_tongue:
Nou zit ik dus met de vraag of blond haar hier niet heel veel lichter van gaat worden?
want met azijn kan je namelijk ook je haar bleken.
En het is neem ik aan ook de bedoeling dat je het er gewoon weer uitwast?

alvast bedankt! :grinning:
(K)

Ik zou het niet doen, de stank alleen al…

hahaha ja maar ik neem aan dat je het daarna ook weer kunt wassen met shampoo :slightly_smiling_face:
hihi

Die lucht is zo doordringend dat zelfs als je het gaat wassen daarna, de stank er gewoon in blijft zitten. Er zijn genoeg andere producten die beter zijn voor je (die het dus niet bleken) en die je haar ook glans en body geven. Waarschijnlijk wil je azijn gebruiken omdat je het al in huis hebt of omdat het goedkoper is of omdat je denkt dat het een goed natuurproduct is, maar voor die reden kan je ook naar een natuurwinekl gaan

hmmm ok
ja ik wou azijn gebruiken omdat een hoop sites zeggen dat het goed te gebruiken is enz :stuck_out_tongue:
Het idee komt ook van een beauty site xd maar ik had er toch me bedenken over :stuck_out_tongue:
En het probleem is bij mij ook dat ik niet alles mag gebruiken in me haar omdat ik psoriasis heb… :frowning_face:

Ja, het klinkt aantrekkelijk en ik heb dat ook heel vaak. Ik had vroeger in een spel op de computer gezien dat je ei in je haar moest doen en dat het dan zou gaan glanzen, maar het mislukte heel erg. Ik zou er gewoon niet in trappen.

Ja, mijn vriendin heeft ook psoriasis, maar is dat niet vooral met je huid?

ja de psoriasis zit op mijn hoofdhuid :frowning_face:
denk dat ik het idd beter niet kan doen

Koop gewoon en goeie shampoo en conditioner, dan glanst het ook. Waarom moeilijk doen.

omdat ik niet alles shampoo mag hebben :wink: en mijn haar word ook heel snel vet van sommige producten omdat ik ook medicijnen gebruik :stuck_out_tongue:

je kan het ook proberen met citroen! dat ruikt en lekker, en daar gaat je haar ook van glanzen. voor meer tips kan je ook even googlen naar het long hair forum, daar zijn hele goede tips, van mensen die best wel verstand hebben van (lang) haar.

ok! :grinning: thnx iedereen!

(K)

Mijn haar glanst veel mooier van natuurlijke middeltjes dan van chemische troep van de drogist.

Maar ik gebruik azijn om mijn haar op te lichten, dus in jouw geval kun je het beter niet gebruiken. Olijfolie met een beetje citroensap laat het trouwens ook heel mooi glanzen.

@ The teacherspet, wist je trouwens dat als je je haar wil oplichten, je t beste kaneelolie kan kopen? (kan je vinden in een toko of in de tuinen volgens mij), wnat daarvan is het peroxide gehalte nog hoger dan dat van citroen of azijn :wink:

wassen met azijn wil je niet!
Mijn oma zei 10 jaar geleden toen ik hoofdluis had dat ze het vroeger wasten met azijn en dat dan de luizen doodgingen.
Mij mij werkte het voor geen meter en ik geloofde het verhaal zowiezo niet maar ik was zoooo wanhopig om ze eruit te krijgen maar met shampoo duurde het nog heeeeeel lang voordat die vieze gore azijn lucht weg was.

met mayonaise helpt dat ook :stuck_out_tongue: heb ik is gedaan, heb je glanzend haar :’)

je kan appelazijn proberen

Ik heb vandaag zo’n haarolie gekocht in een Marokkaanse winkel voor maar 3,50 euro. Misschien iets voor jou?

Dankje voor de tip, dat ruikt waarschijnlijk ook nog stukken lekkerder dan azijn hehe. Is het alleen niet duur?

Azijn is heel erg zuur. Dat vreet echt aan je haar.

kan je volgens mij beter bier gebruiken.