haar-vragen: verven, shampoo, kapsel.

Okee, ik heb een paar haar-vragen, dus ik dacht: ik prop ze in één topic!

1. Ik verf mijn haar wel eens (met spoeling), maar krijg altijd een roodgloed, vooral na een tijdje, wanneer het een beetje ‘slijt’ zegmaar. Ik wil wel graag een bruintint, maar het lijkt wel of overal rood bij zit. maar ik had toch echt ook wel eens gehoord van kleuren waarbij dat niet zat, maar ik weet niet meer waar xD Dus weet iemand hier misschien een merk waarbij ze dat hebben?
  2. Iemand ervaring met andrelon shampoo’s? Ik wilde graag Langer Fris proberen en Perfecte Krul. Weten jullie of die werken en zo nee, welke dan wel?
  3. Kun je bij dun, weinig haar beter kort haar of lang haar nemen? Welk kapsel is hier geschikt voor? Ik heb zelf een beetje slag/krullen, hoe korter hoe krullender.
  1. ?
  2. Perfecte krul werkt goed, langer fris weet ik niet.
  3. kort haar, dan wordt het dikker.

Ik heb vroeger kort haar gehad, maar het werd er niet dikker van?

1. Als je het zelf verft heb je (bijna) altijd na een paar weken een rode gloed. Als je naar een goede kapper gaat heb je dit niet, tenzij je een kleur neemt waar vooral een rode gloed in zit, zoals mahonie.

het wórdt niet echt dikker, maar het oogt dikker

kort dun haar oogt wel veel gezonder dan lang dun haar, het ziet er ook gezonder uit meestal. Andere dingen weet ik niet

thanks voor de reacties + up!

up!

Bij dun haar kun je het inderdaad (meestal) beter kort houden.
Dik haar daarentegen is heel erg mooi om lang te laten groeien, echt zonde om het kort te knippen dan.

Sommige mensen hebben roodpigmenten in hun haar, en dan krijg je bij elke kleur een rode gloed, zelfs bij de kapper. Maar daar zou je gewoon even moeten informeren.

Langer fris houd het niet echt langer fris. Ik hoorde dat de geur van Herbal Essence wel lang in je haar blijft.

Als je echt zeker wil zijn van de kleur bij het verven moet je eerst je haar helemaal laten ontkleuren en dan pas de verf er in! Maar ik zou echt niet aanraden dat zelf te doen.

up voor mezelf xD