Haar verven

Hallo allemaal,
Voor mijn opleiding ben ik momenteel bezig met een project over het verven van haar, en in het kader daarvan heb ik een aantal vragen voor de dames:

Waar (thuis of kapsalon etc) verven jullie jullie haar en waarom ?
Welke kleuren gebruiken jullie ?
En wat is de reden dat jullie je haar verven ? (Is het voor een bijzondere gebeurtenis?/niet blij met eigen haarkleur?/ etc?)

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Myn moeder kleurt het thuis, meestal lichter blond, & omdat je mijn uitgroei ziet.

Ik verf mijn haar thuis, gewoon omdat het stukken goedkoper is.
Als ik het verf kies ik voor donker, ik ben zelf blond.
Ik verf het omdat ik wel een keer toe ben aan iets anders.

De laatste tijd verf ik t niet meer, omdat ik supergraag mn eigen haarkleur terugwil …

mijn moeder laat het kleuren bij de kapper, omdat ze zelf niet zo handig is met haarverf :stuck_out_tongue: meestal rood/bruin, haar eigen haarkleur is geloof ik blond/donkerblond, maar ze verft het eigenlijk al zo’n 15 jaar, gewoon omdat ze dit mooier vindt :slightly_smiling_face:

Ik laat mijn haar thuis verven door mijn moeder. Ik gebruik meestal een bruinachtige kleur. En ik verf het, omdat ik deze bruine kleur mooier vindt dan mijn eigen, saaie donkerblondachtige kleur.

Ik zal dinsdag mijn haar gaan verven, maar ik las ergens dat je een ‘alergische reactie’ ervan kan krijgen! Dus ik heb het niet gedaan, wat ik wel erg jammer vind.
Nu durf ik nooit meer mijn haar te verven? Want ik ben nu echt heel erg bang dat ik ook zo’n reactie krijg…
Is dat echt waar? Van die reactie?

mijn moeder verft het bij de kapper, in een lichtere kastanjebruin achtige kleur, omdat dit heel erg lijkt op haar eigen kleur, ze verft het omdat ze anders grijze haren heeft, en dat wil ze niet xdd