Haar verven met Henna

Ik heb in maart in mijn haar blonde highlights gedaan.
Mijn haar is hier compleet dood van gegaan, teminste de stukken highlights.
Ik wil mijn haar verven, maar liever niet meer met chemische verf.
Kan ik het nu wel verven met henna? Of geeft dat nog een chemische reactie?

Quote van Beautygloss:

Mag je henna over chemisch geverfd haar aanbrengen? Mag je over henna chemisch verven?
Nee en nee. In beide gevallen kan er een gekke chemische reactie ontstaan waardoor je haar óf een gekke kleur krijgt, óf zelfs afbreekt. Toch zijn er een hoop gevallen waar het wel goed gaat. Doe absolúút de plukjestest (beschreven in oud artikel dat ik boven link) met behulp van de haren uit je borstel.

Probeer anders semi permanente haarverf. Helaas was je het er wel uit, maar het is geen chemische troep. Voor de volgende keer. ER is een algemeen topic voor haarverven.

Okee, dankjullie wel. :slightly_smiling_face:
Semi permanente zit ook permanent in en daar kan mijn haar dus absoluut niet tegen… ik vrees dat ik nog een jaartje moet wachten voordat het is uitgegroeid. :frowning_face:

Wait what? In semi permanente zit ook permanente in? Dat heb ik nog werkelijk nog nooit van gehoord. :x Anders doe je een kleurspoeling in jou haarkleur. Maarre… Hoe kan het dat je spoeling er nog in zit? Een spoeling is maar voor 8 tot 10 wasbeurten…?

Ik lees juist overal dat je geen chemisch over henna mag verven, maar dat andersom wel kan!

Ook andersom niet. De moeder van mijn vriendin deed dat en eindigde met groen haar… Donkergroen haar… *rillingen*

Jaa, dat je altijd een gloed blijft zien.

Maar met highlights is het denk ik anders, omdat het kleur weghaalt en niet kleur erbijdoet, toch? Je hebt niet nog verf in je haar, zoals wanneer je het een andere kleur verft.
Ik zou een plukje proberen.

Als je alleen natuurlijke henna gebruikt dan kun je er over heen verven en andersom. Niet als je henna met toevoegingen gebruikt, daar zitten metaalzouten etc in en die zorgen voor een chemische reactie.

Hier is al een topic over, even de zoekfunctie gebruiken/via google.
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/henna-op-chemische-verf-190784.0.html