Haar verven met henna #1

Er was nog geen topic over verven met henna. En aangezien het toch wel ‘lastig’ is om te doen kunnen we elkaar hier helpen met vragen etc.

Binnenkort ga ik even een goede/nette openings post maken dus nu is het even vlug vlug.

Henna, iedereen kent het wel: van de tattoo’s. Wij hebben het hier over dezelfde henna maar voor een ander doeleinde: je haar verven.

Waarom zou je je haar verven met henna?

• Het is heel erg goed voor je haar in tegenstelling tot chemische haarverf.
  • Het is een soort masker
  • Het is goedkoop
  • Het maakt je haar dikker

Waarom zou je niet met henna willen verven?

• Het kan een chemische reactie geven als je al eerder hebt geverfd met chemische haarverf.
  • Het is best wel een werk en je word er ook vies van.
  • Je moet het er lang in laten zitten voor het beste resultaat.
  • Als je het weer wil gaan verven met chemische haarverf moet je de henna eerst laten uitgroeien.

Wat voor henna heb je allemaal?

• Pure henna poeder
  • Blokken van bijvoorbeeld Lush
  • Henna poeder wat al gemend is met iets waardoor het al in een bepaalde kleur is.

Pure henna poeder is rood.

Je kunt het bijvoorbeeld een andere kleur maken met:

• Koffie - voor een bruine kleur
  • Paprika poeder - voor een oranje/rode kleur
  • Rode wijn - voor een diep rode keur
  • Rode bieten - voor een diep rode kleur

Henna is heel verzorgend van zichzelf maar je kunt het nog meer verzorgend maken door middel van:

• Kokos vet
  • Conditioner
  • Olijfolie

Wil je dat het beter pakt dan kun je bijvoorbeeld deze dingen toevoegen:

• Azijn
  • Citroensap
  • Youghurt

Als je gaat verven met henna is dit wat je NIET!! mag gebruiken:

• Metalen spullen. Bijvoorbeeld een metalen lepel, kom of zilverfolie als je het er in hebt zitten en niet wilt dat het drupt. Metaal zorgt namelijk voor een chemische reactie waardoor je haar groen kan uitslaan.

Waar kun je henna kopen?

• De tuinen
  • Afro winkels
  • Turkse/Marokkaanse winkels
  • In verschillende webshops

Als je voor het eerst met henna wil verven dan kun je beter eerst even testen op een pluk haar uit je haarborstel bijvoorbeeld. Dan weet je wat voor kleur je krijgt én stel je hebt je haar eerder geverfd met chemische haarverf of je dan geen rare reactie krijgt.

-----
Dit is voor nu even de openings post. Er komt dus later een betere!

Ik ga volgende week mijn haar verven met henna voor het eerste, denk ik. Ik moet namelijk eerste wat haren in mijn haarborstel verzamelen op te testen. Hiervoor heb ik altijd geverfd met chemische haarverf en een aparte kleur door een rare reactie zit ik niet op te wachten.

Bij de tuinen heb ik een pot henna poeder gekocht van: Jacob Hooy. Volgende week kun je dus misschien van mij al foto’s verwachten!

Ik kleur mijn haar sinds kort ook met Henna en ben er heel tevreden over.
Heb 2 verschillende geprobeert nu, waarvan 1 geen kleurverschil gaf en de andere wel gewoon goed.

Ik vind de troep wel onwijs vervelend, en na lang wachten met alles in je haar word t heel zwaar en gaat mijn nek zeer doen. Maar ach, overleef het wel.

Met welke heb jij het verft en hoelang heb je het er bij beide keren in laten zitten?

En de troep zie ik ook tegen op! Blijf je het ook zien in de douche dat het bijvoorbeeld in de voegen trekt? Dit had ik namelijk wel in het oude huis van mijn moeder dat de directions rood kleur die ik toen had erin trok. Gelukkig was het een huurhuis hihi. Nu heb ik er geen last meer van!

Black rose (die bleek niet heel goed te zijn las ik, maar ik heb nergens problemen mee gehad. hij werkte prima bij mij en mijn haar zag er veel gezonder uit)
en Henne Color, zo een

http://www.amoraromatherapy.co.nz/images/Artemis/noirhg.jpg

Bij deze had ik geen verschil gemerkt in kleur.

Volgende keer ga ik Lush proberen.

Ehm geen idee, wij hebben een douchebak haha. De hele muren en de wand zat wel helemaal onder, maar ik heb meteen met de douchestraal het weg laten lopen en er bleef niks meer achter.

Ik weet niet hoor, maar op tv had ik een x gezien dat het kankerverwekkend is…

Te veel achter de laptop zitten is ook kankerverwekkend. 2 verschillende merken gezichtsproducten gebruiken is ook kankerverwekkend. In de zon zitten ook. Of je telefoon. Moet ik nog even verder gaan?

Wat jij zegt is trouwens wel echt dikke bullshit. Aangezien het helemaal natuurlijk is. :’) maar oke.

Als je alleen pure henna gebruikt krijg je géén chemische reactie als je er over heen verft of bleekt. Of als je henna over geverfd haar doet… En gaat er alleen moeilijk uit, maar dat heb je met rood/oranje haar. Die Henné Color is niet puur, daar zitten metaalzouten etc in en die zorgen voor een chemische reactie. Pure henna wordt oranjerood. Niet bruin of zwart.

Oh dit stelt me weer wat gerust! Hiervoor verfde ik het ook al rood/oranje/bruin dus het maakt me niet zoveel uit dat het er moeilijk uit gaat. Weet je toevallig of die Jacob Hooy ook puur is? Volgens mij wel als ik het zo lees,

Ik heb mijn haar nu 2x met Lush Henna geverfd, en vorige week met Henné Color.
Over allebei was ik erg tevreden, alleen vond ik die van Lush vreselijk onhandig :’) Dat raspen en dan nog verwarmen en bleeeh irritant. Poeder vind ik veel en veel fijner!

Jacob Hooy is pure henna, je kunt het kopen in een potje bij de Tuinen.

Ik verf nu al bijna twee jaar mijn haar met henna. :slight_smile: De eerste twee keer heb ik met die blokken van Lush gedaan, maar nu doe ik het met deze:

Ik weet niet of dat honderd procent puur is, maar het werkt echt supergoed voor mij. Ik krijg precies de kleur die ik wil. :slight_smile:
Ik kan het absoluut niet zelf, dat wordt alleen maar een zooi, dus mijn moeder doet het voor me. Die zooi is trouwens wel het grootste nadeel, vind ik.

Heeft iemand hier ook foto’s van het voor-na resultaat?

Ik denk dat ik, nu na de verhalen gehoord hebben over de pure henna, het gewoon dit weekend maar ga verven. Haal voor de zekerheid wel een plukje haar nog even uit de haarborstels. :hammer:

Ik heb zelf zwart haar en heb al meerdere keren mijn haar geverfd met henna (Henne Color in de kleur Auburn). Ik ben er heel tevreden over! Inprincipe zie je de henna niet maar zodra de zon er op staat krijgt m’n haar een rode gloed, heb er veel complimenten over gekregen.

Ik had ook hierover een topic gemaakt 4 dagen geleden eigenlijk…

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/nieuwe-manier-om-je-haar-te-verven-voor-mensen-met-donker-haar-267554.msg272209214.html#msg272209214

Maar een upje voor jou. (=

Ik heb het een paar jaar terug ook om de 3 maanden met henna geverfd . Dit deed ik met pure henna poeder in combinatie met koffie . Nu verf ik het met ‘Bigen’ dat werkt voor mij wat makkelijker en sneller :slightly_smiling_face:

Ik verf mijn haar ook met Henna :slightly_smiling_face: .
Nu is het wel alweer een half jaar geleden, ik heb best wel veel uitgroei maar het valt gelukkig niet zo op. Maar ik ga het volgende week opnieuw verven denk ik.
Ik laat het wel altijd heel lang intrekken, zeker een uur of zes, anders zie je de kleur niet zo goed. Je hebt ook mensen die er mee slapen maar dat vind ik persoonlijk vervelend, maar misschien is dat een tip voor mensen die ook eens henna willen proberen.
Ik moet je wel waarschuwen, henna krijg je er bijna niet meer uit. Dus als je eenmaal je haar rood hebt geverfd, dan blijft het ook rood. Je kan er ook heel moeilijk overheen verven (ik heb nog geprobeerd mijn haar terug bruin te krijgen, is niet echt gelukt).

Ik gebruikte deze henna altijd:

Die kost maar 2 euro, te koop in verschillende Turkse winkeltjes.

Hey! Je moet erbij zetten dat als je je haar met henna hebt geverfd je het niet meer met een chemische verf kan verven en het dus moet laten uitgroeien.

Het gaat helemaal fout, oeps.

oepsss foutje.