Haar verven/henna

Hey iedereen!

Ik heb een vraagje,
Ik had 2 weken geleden mijn haar donker bruin gekleurd voor de eerste keer,meer naar de zwartr kant toe. Ik vond het prachtig! Maar omdat die kleurspoeling zo snel wegging kwam mijn vriendin met het idee om eens henna uit te testen,zodat ik niet weer achter verf zou moeten. Nu mijn probleem is,de henna heeft heel goed gepakt op mijn haar maar ik vind het nu veel te zwart. Ik heb het op 2 dagen al 3 keer gewassen en er komt heel veel kleur mee tijdens het afspoelen maar ik merk geen verschil op mijn haar,het blijft evendonker precies… Mijn vraag is nu,is henna permanent? Heeft iemand hier ervaring mee? HELP

Ik heb op dit moment henna in mijn haar. Het wordt bij iedere wasbeurt steeds lichter. Mijn haren zijn er niet droger geworden. Wat wil je meer weten?

Henna is permanent, maar zou aan het begin nog wel kunnen vervagen. Het spijt me om het te zeggen, maar ik vind het niet slim van je dat je voor gebruik van henna er niet in heb verdiept. Zoals ik al zei is henna permanent en zodra je henna gebruik kan je alleen maar donkerder gaan. Dit is omdat henna negatieve effecten kan hebben op chemische haarverf en bleken (ik ken mensen die dachten dat het nooit zo erg kon zijn en het wel deden en met de meeste lelijke kleuren haar vast zaten… Het is zelfs zo dat je haar van je hoofd dan kan smelten). Op henna kan je dus alleen henna en semi permanente haarverf gebruiken. Deze kunnen beide niet ervoor zorgen dat je haar lichter tint.

Wacht het gewoon maar af zou ik zeggen. Als je het proces wil versnellen kan je misschien proberen om je haar te wassen met een anti-roos shampoo. Dit zijn vaak aggressieve shampoo’s en staan er om bekend om geverfd haar te vervagen. Vooral Head&Shoulders wordt aangeraden. Alvast succes.

Eigenlijk moet je juist blij zijn dat je haarkleur donkerder blijft, of wil je net als gewone chemische haarverf eens soort grijze wazige waas over je haren krijgen na verloop van tijd na iedere wasbeurt? :flushed:

Trouwens er loopt hier al ergens een henna haarverf topic wat maar een paar maanden oud is.