Hey! Ik ben haarmodel en doe regelmatig opdrachten voor kinki, L’Oréal en andere kappers. Nu had ik een opdracht voor een ander merk dat garant staat voor gezond haar (ik noem geen naam). Deze opdracht kreeg ik aangeboden via een haarmodellen bemiddelingsbureau, en daar krijg ik een vergoeding voor.
Nu heeft deze opdrachtgever mijn haar volledig verpest… Mijn haar was al poreus, dat geef ik altijd door aan het bureau maar het zou prima kunnen omdat dit hét haarmerk zou zijn voor gezond haar, nou dat heb ik gemerkt…
Even ter info: ik was Mn haar 1 keer per 5 dagen, gebruik NOOIT hitte meer dus ook geen föhn en gebruik thuis olaplex en laat af en toe een olaplex herstelbehandeling doen bij kinki.
Ze hebben bij de opdracht mijn haar geknipt, en dit ging echt ruw: duwen trekken, mega lomp borstelen, nat haar alle kanten op borstelen, niet normaal. Terwijl mijn haar al beschadigd was. Hier hebben ze een uur over gedaan en Mn haar is echt verknipt gewoon
Vervolgens gingen ze Mn haar verven, paars naar Lila zeiden ze. Mn haar was al vervaagd paars dus dat scheelt, ze hebben eerst Mn aanzet gekleurd, daarna gewassen prima. Daarna droog geföhnd voor de tweede keer die dag zonder bescherming en vreselijk lomp en echt de borstel door Mn haar heen trekken.
Vervolgens kleuren ze de rest van Mn haar op een zeer onprofessionele manier: met hun vingers smeren ze het gewoon op mijn haar, dat lijkt me toch echt met een kwast te moeten. Opnieuw wassen ze Mn haar en föhnen ze het voor de derde keer zonder bescherming: kleur mislukt.
Nog een keer verven, nog een keer wassen, 4de keer föhnen, kleur alsnog niet goed. Een paar dagen later is de haarshow dus ze besloten het dan bij te kleuren. Ondertussen is Mn haar mega droog, super pluizig en zichtbaar dunner, verknipt etc. Mijn hoofdhuid is mega droog en doet pijn. Ook is het haar heeeel breekbaar
Thuis contact ik het bureau over mijn ervaringen en lompheid waarmee Mn poreuze haar is behandeld en dat het echt helemaal beschadigd en dood is en dat ik geld moet gaan investeren om het te herstellen. Ik zeg dat ik ook niet model wil staan voor de show omdat ik Mn haar zo slecht eruit ziet en ik niet wil dat ze er nog eens aanzitten. Het bureau is boos op mij en vindt dat ik alsnog moet opdagen maar ik vertik het, nadat ze me zo hebben behandeld… Nu willen ze de financiële gevolgen dat ik niet kom opdagen op mij verhalen, wat ik echt onzin vind. Ik heb 2 haar opdrachten moeten cancellen omdat Mn haar onbruikbaar is en moet weer geld gaan investeren om het gezond te krijgen, en dan mag ik daar ook nog voor opdraaien? Ik ben radeloos… wat zouden jullie doen en wat vinden jullie ervan? Mijn haar is eigenlijk mijn werk, en nu is het echt volledig geruïneerd…