haar verpest met verven, wat nu?!

Okee. Ik heb van mezelf dus lichtbruin haar. Een tijdje geleden heb ik het heel donkerbruin geverfd, inmiddels heb ik enorme uitgroei.

Ik wilde daarom terug naar mijn eigen kleur. Dus heb ik blonde haarverf (geen bleek) gekocht, in de drogisterij zeiden ze me dat mijn haar dan lichter, maar niet blond zou worden.

Gister ging ik dus mijn haar verven. Maar nu is mijn uitgroei dus een soort van oranje/donkerblond achtig geworden, en de rest van mn haar is nog steeds donkerbruin!

Het ziet er echt belachelijk uit. Daarom wil ik mijn haar graag weer egaal hebben, en dan lichtbruin. Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen, want de uitgroei moet dus donkerder, en de rest lichter… Iemand die hier verstand van heeft???

Alvast heel erg bedankt!

meld je morgen voor school ziek en ga morgen naar een kapper die hier verstand van heeft! die kan je vast helpen!

Ik zou inderdaad ook naar de kapper gaan.

Daar dacht ik inderdaad ook al aan. Maar de kapper vind ik wel erg duur, dus ik wilde het eigenlijk zelf verven, en het is misschien een beetje vreemd om alleen naar de kapper te gaan voor advies en niet voor verven…?

ja okee maar als je het zelf gaat doen kan het zijn dat het weer mislukt! als je het door een kapper laat doen is de kans veel groter dat het helemaal weer word zoals je wil!

Precies, dan geef je toch wat meer geld uit. Ben je er tenminste vrijwel zeker van dat je niet meer voor lul loopt.

al voor een afspraak bij de kapper gebeld?

Dat is wel vreemd ja, ik weet trouwens wel wat je eraan kan laten doen en dat kan alleen bij de kapper. Ga het nou niet zelf nog meer opfucken, geef even 50 euro uit en je bent klaar…

Het probleem is alleen dat ik gewoon geen 50 euro heb, het is niet zozeer dat ik het er niet voor over heb… Wat dus betekent dat ik nog minstens een maand met dit haar moet rondlopen en daar moet ik echt niet aan denken…

Ik snap niet dat mensen zelf niet kunnen bedenken dat zoiets ook totaal verkeerd uitpakt? x’)
En sowieso al slecht van die drogisterij, welke was t? Voor dat soort vragen kan je beter naar een ‘luxere’ drogisterij als de DA gaan, die hebben er vaak wel verstand van.

Maargoed, je kan je haar met blondshampoo of anti-roos shampoo wassen om de oranje tint eruit te krijgen, ik zou er echt echt geen andere verf overheen doen. Egaal krijg je het met verf dus niet, of je moet het heel vaak verven en dan eindig je met dood haar. Je kan proberen alleen je uitgroei te verven, maar dan kun je alleen de uitgroei donkerder maken, en niet het geheel lichter.

Laat het een les zijn, gooi nooit nooit blonde verf over bruin geverfd haar, tenzij je zeker weet dat er geen roodtinten in de verf zaten.

Hahahaja dat heb ik ook een keer gedaan, alleen met ontkleurder, dus was mijn uitgroei wit en de rest liep over naar knaloranje.

Denk dat je alleen maar naar de kapper kan nu, anders wordt het er waarschijnlijk niet beter op, verf die lichter kleurt beschadigt je haar ook enorm, dus ik zou er zelf in elk geval niks meer aan doen.

Ja, die paarse blondshampoo is de sterkste… en daar ga je niet echt veel mee uit halen… Er zit gewoon echt nix anders op dan naar de kapper gaan… Kun je niet even geld lenen van iemand?

Naar de kapper gaan.

Mijn haar is ook oranje geworden, nu was ik er wel op voorbereid, haha. En na een week wassen met blondshampoo van andrelon is de oranje tint er gewoon uit hoor. :slightly_smiling_face:

vraag je ouders geld, dat willen ze vast wel voor 1 keer

tot je een oplossing hebt gevonden: hoofddoekje/pet op

had ik ook…
eerst naar de kapper gaan als die je niet kan helpen.
heeel je haar bleken en gewoon je haarkleur verven.
en dan als de verf uitgegroeid is zegmaar is de bleek dat ook en heb je weer gezond haar :slightly_smiling_face:

als je niet naar de kapper wilt moet je het ontkleuren en dan weer kleuren wil je die uitgroei wegkrijgen en je eigen kleur weer een beetje terug.

ik heb precies hetzelfde gehad, en ik ben naar de kapper gegaan en die heeft er highlights ingezeet, je ziet nu nog steeds wel uitgroei maar ik ga nu elke 4 weken naar de kapper om het te laten highlighten.

Wat heb je er nu aan gedaan uiteindelijk?