Haar verkloot?

Ik heb dus een probleem, volgens mij heb ik mijn haar verkloot.
Als kind van 8 jaar had ik stijl haar, rond mijn 13e begon mijn haar te krullen: pijpekrullen.
Ik ben altijd zo fantastisch blij met mijn krullen geweest. Maar ik hou natuurlijk ook van lang haar, en hoe langer het werd, hoe meer de krullen uitzakten. De laatste 2 jaar groeide mijn haar tot bijna aan mijn kont, maar er zat nog een hele mooie golf en wat krullen in. Ik ben ook een paar jaar geleden gestart met 1x per jaar kleurshampoo in mijn haar te doen door de kapper zodat ik donkerbruin ipv bruin haar had.

Afgelopen oktober heb ik voor het eerst zelf mijn haar gekleurd, met permanente verf (omdat het goedkoper uitkwam) en dat was goed gelukt en er is niks mis gelopen.

2 weken terug wou ik hetzelfde doen, maar wou ik wat producten mixen zodat ik een specifiekere kleur kreeg.
Ik heb eerst Kruidvat Intense Creme Crème haarkleuring en L’oreal Casting Creme gloss samengegooid en in mijn haar laten zitten (40 minuten volgens mij). Daarna heb ik het uitgespoeld en mijn haar met shampoo gewassen. Daarna heb ik Manic Panic haarverf en conditioner gemixt en ook even in mijn haar laten zitten.

De kleur was goed gelukt. De dag erna ging ik naar de kapper om mijn haar te laten knippen en terug in laagjes te laten knippen zodat ik terug meer krullen kreeg zoals vroeger. Maar nu…
Mijn haar krult dus amper nog… het hang gewoon slap naast mijn gezicht. Normaal hou ik het na het douchen een dag in een knot en als ik het los doe, heb ik mooie krullen. Als ik nu mijn haar los doe, heb ik eventjes krullen en dan gaan ze er precies allemaal uit. Mijn haar wilt dus mijn krullen niet meer vasthouden en ik ben er zo intens verdrietig door. Ik snap het ook niet goed want het kapotte haar heeft de kapper er van af geknipt… (zeker 15 cm)

Mijn vraag is: kunnen mijn krullen nog terug komen? Is de oorzaak hiervan dat ik haarverf gemixt heb? Met wat kan ik mijn haar een beetje proberen te herstellen?

Sorry voor het lange verhaal, hier is de samenvatting: ik heb haarverf gemixt (waarvan 2/3 niet zo schadelijk/zonder ammoniak) en nu zijn mijn krullen compleet uit mijn haar verdwenen. Wat kan ik nu doen?

Het is niet de bedoeling van drogisterijverf om dat te gaan mengen… Daar is het niet voor gemaakt. Hoewel ik betwijfel of dat hetgene is wat je krullen heeft laten verdwijnen, is het dus sowieso geen goed idee geweest.
Het zou kunnen dat je haar is beschadigd door de verf en daardoor van structuur is veranderd. Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je je haar de komende tijd rust gunt en goed verzorgt met maskertjes etc.

Ik heb hetzelfde gehad. Komt puur door de haarverf. Heb het nu ongv. 6x laten verven in halfjaar. Totaal geen krul meer alleen nog wat slappe pluizige slagen. Tis dus eigenlijk nodig om je haar een hele tijd nu rust te geven, niet verven. En goede haarmaskers gebruiken met verzorgende oliën. Ik doe zelf 1x per week een mengsel van kokosolie,jojobaolie en castorolie in mijn haar en laat dit 4 uren intrekken als ik het hierna was en het aan de lucht laat drogen komen er gelijk weer veel meer krullen in.

Mijn kapster zegt ook altijd dat je haar gezond is zolang het nog krult. Want ik bleek dat van mij vaak en ze spoelt het er altijd even uit en kijkt dan wat het doet. Als het nog steeds gigantisch krult neemt ze het besluit om nog iets verder te bleken. Zo niet dan weigert ze het ook verder te bleken. Dus het kan inderdaad heel goed komen door de verf dat je haar gewoon beschadigd is.

No stress tho. Als je je haar gewoon goed verzorgt dan is de kans groot dat je krullen gewoon weer terug komen. Mijn haar krult ook alweer als een malle.

Heel erg bedankt!