Haar verandert na 7 jaar?

Is dat waar :grin:?
Want, ik hoor best vaak: ‘je haar verandert om de 7 jaar.’

Mocht het waar zijn: is er dan ook een bepaalde manier waarop je haar veranderd? Ik bedoel bijvoorbeeld: als je krullen hebt, dat je stijl haar kan krijgen en als je haar blond is, dat je dan bruin haar kan krijgen. Op die manier een beetje…

Heeft iemand al een beetje door hoe het haar werkt :grin:?
Ik was toen ik 8 was, hartstikke goudblond, maar nu heb ik uitgroei dat gewoon zowat bruin is :grin: Of het komt doordat blonde mensen vaak bovenop donker zijn… i don’t know :grin:

Dat kan best… vroeger had ik vol haar en krullen. Nu is m’n haar wat dunner en heb ik golvend haar. Mijn haarkleur is ook erg veranderd.

ik was tot mijn 13e witblond, toen verfde ik het heel donker, en nu heb ik van mijzelf donker blond haar.
maar of het lichter kan worden, dat weet ik niet.

Dat heb ik nog nooit gehoord, surrie

hoor ik ook heel vaak! maar ik weet het niet zo, vroeger had ik wel stijl witblond haar en nu heb ik bruin haar met lichte golven (:

Hm ik had vroeger stijl haar, en nu krult het.

heb ik ook, vroeger was het stijl en heel dun, en nu krult het en is het wat dikker

vroeger had ik krullen, en nu een beetje slag/steil achtig xd
ik wil mn krullen terug:’)

Vroeger had ik blond, steil haar. Tegenwoordig heb ik… Blond, steil haar n___n

vroeger had ik heel veel krullen, nu nog steeds maar iets minder :slightly_smiling_face:
En vroeger was ik écht lichtblond nu ben ik gewoon blond :slightly_smiling_face:

Écht? *pakt in paniek foto’s van 7 jaar geleden*
Nee men, er is geen zak veranderd.

Ik had vroeger krullen maar toen ik 10 was was mijn haar bijna helemaal steil.
Maar ik had dan mijn haar laten knippen, en nu heb ik mijn krullen terug.

Ik had vroeger blond stijl haar,toen ineens donkerbruin en nu beetje brons kastanje met slag, vind 't wel leuk haha (:

Merk er niks van, maar ik verf mijn haar ook teveel om verandering te kunnen constateren.

Mijn moeder had vroeger blond haar en toen werd het opeens bruin xD

vroeger had ik dun, steil bruin haar. Nu is het enige verschil dat t wat dikker is…

2 jaar geleden had ik dun, steil donkerbruin haar,
en nu heb ik dik, golvend/krullend lichtbruin haar…

vroeger had ik bijna wit haar, toen gewoon blond haar tot ik 9 was ofzo, en sindsdien verdonkert het alleen maar :frowning_face: nu heb ik bruin haar, wat eerst echt echt stijl en dun was, en nu wat dikker is en slag heeft…

Nee kijk. Je haar heeft 3 fases. (De anagene, katagene en telogene fase)
In de 1e fase bouwt je haar zichzelf op zeg maar.
In de 2e fase groeit je haar tot aan de maximun lengte. Deze fase duurt het langst.
In de 3e fase valt je haar uit en dan begint het opnieuw.

Het kan goed dat bij sommigen de 2e fase 7 jaar duurt, maar dat is zo verschillend. Zo is bijv. bij je been haar het stukken korter als bij je hoofdhaar haha. De duur van die 2e fase bepaalt dus of iemand snel lang haar heeft en dat sommigen het met de grootst mogelijke moeite over de schouders krijgen.

En je uitgroei is donkerder omdat dat vers haar is. Alles wat daaronder hangt is gebleekt door zon, chloor, water, wassen, zout, whatever.

Dus over 7 jaar heb jij gewoon nog hetzelfde haar van jezelf x)