Haar van rood naar bruin kleuren.

Ik heb mijn haar een hele tijd geleden (in september) rood gekleurd.
Ik weet dat dit er erg moeilijk uit gaat, dat heb ik wel al gemerkt. :slightly_smiling_face:

Nu zou ik toch graag een andere kleur hebben, eerst was ik van plan om het te laten uitgroeien (ik heb nu ook al een groot deel uitgroei) maar dit zie ik bij nader inzien toch niet echt meer zitten… Wil niet met de helft van m’n haar rood en de andere helft lichtbruin rondlopen.

Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring mee? Of voor de kapsters onder ons, hebben jullie advies over wat ik het beste kan doen?
Ik heb al eens gedacht aan ontkleuring maar dat lijkt me nogal riskant…
Ik kan eventueel een foto bijvoegen mocht dit nodig zijn (mag je dan altijd vragen)

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Niemand?

Ik heb het ook felrood gehad, heb het daarna bij de kapper gewoon donkerbruin laten verven. Na 1,5 maand had ik wel weer een hele erge rode gloed, heb het nu voor de 2e keer bruin geverfd na het rode en nu is het opzich wel normaal. Ontkleuren zou ik niet te snel doen, omdat dat heel slecht voor je haar is.

Ik heb er ervaring mee.
Geloof me, OF je moet het bleken OF je moet het zwart verven.
Bij mij pakte ie bruin niet.

@Moondust
Hoe gaat bleken dan eigenlijk? Lijkt me wel eng…
Zou dan eigenlijk ook liever de manier van @favourite gebruiken, maar als het echt niet anders kan…

Donkerbruin lukte mij wel over rood heen. Maar dat is niet wat je wil. xD Dan is ontkleuren toch wel een optie, en zo riskant is het niet hoor, het is niet zo dat je haar er meteen afvalt o.i.d.

Kan best een keertje, en daarna gewoon goed verzorgen, met haarmaskers en zo. Dan zal het allemaal goed moeten komen!

Dubbel

Wel ik zou liever er gewoon donkerbruin over doen, is namelijk wel makkelijker enzo, aangezien ik geen ervaring heb met ontkleuren…
Met welk product zou je dit dan moeten doen als je toch voor ontkleuren kiest?

Ben je dan niet bang dat je zo’n lelijke uitgroei krijgt?

Wat doen mensen toch altijd moeilijk. Ga gewoon naar de kapper. Die weet precies wat te doen. Ja het kost wat geld. Maar met alle producten zelf kopen (als je het goed wilt doen tenminste), ben je net zo duur uit.

verven bij de kapper is 30 euro minstens ofz en een pakje kopen nog geen 10 euro jeetje wat zou er goedkoper zijn :S:S

donkerbruin kan makkelijk over rood heen, heb ik ook gedaan
je krijgt wel nog een rode gloed in je haar wss, maar het is absoluut niet echt rood meer (bij mij werd het een soort kastanjebruinekleur

Met 1x verven ben je er niet. Dus dat kost je al 2 pakjes haarverf. Ligt ook nog eens aan de lengte en dikte van je haar. Plus spullen om te ontkleuren. Ben je net zo duur uit.

Ontkleuren is niet per se nodig. Als je het gewoon heel donkerbruin verft werkt het ook.

waar baseer je dit op
en ze hoeft dr haar wss niet eens te ontkleuren

Lol dan gaat ze niet naar de kapper, duwt ze een stuk ok 3/4 pakjes in dr haar omdat het niet meteen lukt en is je haar naar de klote.
Ja joh, want stel je voor dat je iets meer geld kwijt raakt.

waarom denken mensen dat t zo hoognodig is om altijd maar naar de kapper te gaan
ik verf mn haar al 5 jaar zelf en hebt van donkerbruin tot superlichtblond, van rood tot roze gehad en mn haar is alsnog minder dood dan dat van sommige meisjes die ik op school wel eens zie lopen en hun haar nooit hebben geverfd oid

Ik heb mijn haar ook altijd zelf gedaan, vanaf groep 8. Tot ik vorige week naar de kapper moest om minimaal 20cm af te laten knippen omdat het dood was. :’) Komt nog wel.

Donkerbruin verven. En dan een natuur kleur. Dus een 5.0 bijv en geen 5.2, want dat is een mix en dan kan het zijn dat het bijv groen uitslaat. Meestal loopt die vanzelf terug.
Je kunt ook fanatiek met anti roos shampoo wassen. Dat trekt het rood eruit en dan verf eroverheen. (:

Nou er zijn blijkbaar heel uiteenlopende meningen maar toch bedankt voor de tips (:

Ik heb nu al best wel wat veel uitgroei, dus ik denk dat dan wel zou meevallen aangezien het nu al redelijk wat is.