Haar valt uit na kleine vlechten(afrikaanse)

Ik heb in de vakantie zo’n Afrikaanse kleine invlechtjes laten maken. Nu heb ik ze gister na twee weken uitgehaald. Er kwam enorm veel haar mee. Nog steeds vallen gewoon grote plukken uit. Als ik mijn haar borstel komt zeg maar alles mee. Nu heb ik zo’n plat kapsel. Vooral bovenaan is alles uitgevallen, daar is zeg maar de ‘laag haar’ superdun. Wat moet ik nu doen? Volgens mijn moeder groeit het binnen een paar weken meer aan, maar ik geloof het niet zo…

Als ik jou was zou ik even langs de kapper gaan voor advies.

Titel aangepast, deze moet duidelijk zijn. En ik denk dat je het gewoon zal moeten afwachten… meer kun je niet doen

heb je van jezelf ook al wel dun haar, en valt het snel uit?

dat het haar uitvalt kan ook andere oorzaken hebben (stress warmewisselingen van afrika naar nederland)

ik zou het even aanzien, en het gewoon niet borstelen.
je kunt altijd even langs de kapper gaan voor advies…

dat is helemaal geen haar uitval. Dat zijn gewoon de dagelijkse haren die je verliest op een dag, maar die dus niet konden vallen door die vlechtjes. Je hebt ze dus als het ware opgespaard waardoor het veel lijkt.

^Ik vind dat wat Felidae zegt, dat dat best logisch klinkt eigenlijk!

Dit klopt ja.

Oh laat die kapper maar zitten, ik denk inderdaad dat Felidae gelijk heeft. (:

dit ja.

Dit! 2 van me vriendinnen hadden precies hetzelfde als jou

Dit wilde ik precies ook zeggen =)
Je verliest per dag ongeveer 150 haren. Dus tel maar op hoeveel je kan verliezen als je een week lang vlechtjes draagt!

Wow lijkt me flink kut. Hoop voor je dat Felidae gelijk heeft! En anders voor de zekerheid de kapper bellen?

Wat Felidae zegt. En ook is je haar 2 weken dus een beetje verstikt omdat het zo strakt gevlecht zat, wat ook niet heel goed is voor je haar, maar als je gewoon een haarmasker of conditioner gebruikt zal je haar weer mooier worden na een week ofzo

Dat is normaal als de kapper het haar veel te strak heeft gevlochten.
Het haar dat aan de vlechten vastzit breekt dan af
kijk op mijn blog http://chickacurl.blogspot.be/ voor meer informatie over krullend haar :slightly_smiling_face:

&het inderdaad het niet kon uitvallen met je vlechten in

Ik dus ook in Spanje! Bedankt allemaal!

Castor Oil werkt voor je haar beter te laten groeien dus als je je haar te dun vind kan je het gebruiken :slightly_smiling_face:

Dit verschijnsel met extra haarverlies doet zich ook voor bij het verwijderen van haarextensions. Ook hier lijkt het wel alsof je meer haar verliest dan je denkt.
Bij het verwijderen blijven altijd losse haren achter de verbindingen (bondings) zitten die dan los komen.
Maar 150 haren per dag is wel erg veel, gemiddeld verliest een normaal iemand zo tussen de 60 en 80 haren per dag, pas als het er meer dan 100 zijn en dat gedurende een langere tijd dan is er iets aan de hand.

Wat zal ik voor een haarmaskertje pakken?