Haar tips

Hello guurrllss,
Er zijn volgens mij al meerdere topics over vragen over haren maar ik weet niet zo goed hoe ik moet zoeken voor mij vragen. Het is handiger om zelf een topic te openen denk ik.

1. Ik heb heel droog en statisch haar maar bovenin word het snel vet. Dus… Vet/droog haar tegelijkertijd i guess? Wat te doen? De kapper raadde aan haar maskers te gebruiken maar ik heb juist het gevoel dat het dan nog pluiziger word. (((Dat van die kleine haartjes die je elke keer ziet overal))). Haarmasker van brainwash! Wie weet een goede haarmasker? Dus eigen ervaring ik weet dat op internet veel verschillende maskers zijn

2. mijn haar klit heel snel en als ik borstel word het dus nog droger en statischer!! Door die klitten lijkt het soms alsof ik niet gekamt heb en zit het wild😁

3. Ik vraag me af hoe je je haar lekker laat ruiken want bij sommige mensen ruik je echt die lekkere shampoo geur nog maar bij mij dus echt niet. Gewoon reukloos. Iemand ervaringen en tips?

4. ik heb een best smal gezicht. Ik heb nu altijd mijn haar los en het hangt gewoon saai omlaag. Het komt tot iets onder borsten :’) en het is donkerdonker blond. Wat is het beste kapsel om een wat vollere gezicht te krijgen?
    Ik zat er aan te denken het wat korter te doen maar ben kinda bang voor nieuwe dingen.

5. wie heeft er gewoon goede routine en producten voor haarverzorging na mijn verhalen ? Ik föhn, stijl of krul trouwens nooit en gebruik ook geen haarlak oid.

Thnx alvast! Misschien schieten later meer vragen binnen. Wil me er nu gewoon even meer in verdiepen!

[quote author=Thetrue link=topic=328501.msg277187416#msg277187416 date=1445895377]

1. : Was je haar maar een paar keer per week en doe dan alleen shampoo op je kruin (gewoon een paar druppels, geen halve hand vol) daarnaast kun je een conditioner zoals oil and care gebruiken tegen de pluis. Doe daarvan juist vooral veel in de punten en de lengte. Dat kleine pluis is ook gewoon niet echt te voorkomen. Misschien helpt een beetje olie erdoorheen doen bij jou. En 1 keer per week een voedend masker voor jouw haartype :slightly_smiling_face:

Gebruik een ontwar spray (gliss kur heeft een hele fijne, maar ik vind die van kruidvat zelf ook wel okay) en probeer je haar te borstelen als het nat is (als je conditioner of een haarmasker in hebt) en verder niet te vaak, want dan wordt het inderdaad droog en pluizig. En anders heb je van die speciale klittenborstels die schijnen fijn te zijn, maar die heb ik nooit gebruikt, haha. (krullen, helpt niet xD)
3)
Er schijnen speciale haarparfums te bestaan, maar i don’t know, haha
4) Knip het korter, daar krijg je een breder gezicht van en probeer wat kortere plukken rond je gezicht (lichte laagjes) Ik ben vandaag ook 15 cm korter gegaan, maar wow wat een verschil, haha

1. Olie is echt mijn product, maar idd niet op je kruin, alleen in de punten enzo, anders wordt het vet. Maar kies wel een fijne olie die bij je haar past, serums zijn ook fijn :slightly_smiling_face:

Heel erg bedankt! Dat ga ik allemaal toepassen en kopen. Wat is beter in mijn geval 's avonds douchen/wassen of smorgens ? En als je het savonds doet hoe kan je dan het best gaan slapen (haar los, knot, staart)

Ik was mijn haar altijd s avonds omdat het de eerste uren nadat ik het gewassen heb enorm pluizig is. Ik was het ong 2 uur voordat ik ga slapen, kam het met een grove kam en stop vervolgens olie van de Kruidvat in de onderkant. Voordat ik ga slapen is het dan droog en doe ik er verder niks meer mee. De volgende ochtend borstel ik het met een Tangle Teezer (werkt goed tegen klitten) en stop ik wat leave-in conditioner van de action in de onderkant om het minder pluizig en statisch te maken.

Ik raad je dus aan om het s avonds te wassen en met los haar te slapen :slightly_smiling_face:

Dankjewel! Is kammen ook beter dan borstelen? En ik had juist ergens gelezen dat je minder pluis en klithaar hebt als je je haar vast draagt. Maar dat is dus niet zo?

Met mijn krullen is het beter om het 's nachts losjes op te steken, want door het schuren tegen je kussen aan (en het draaien in je bed) gaat het juist klitten en pluizen :stuck_out_tongue:

Kammen is bij nat haar beter, omdat je haar dan erg breekbaar is.

Ik raad je aan om gewoon eens zelf te proberen wat bij jou haar goed werkt. Slaap dus een avondje met los haar, een avond in een knot, een keer in een staart en een keer in een vlecht en kijk dan welk resultaat je het mooiste vind (eventueel foto’s maken). Iedereen z’n haar is anders (:

Thnx! Het laatste denk ik wat ik nog weten wil… Ehm, ja, als je gedoucht hbt, hoe drogen jullie je haar dan? Met een handdoek, de lucht of een föhn? E

De oplossing hiervoor is om je haar te kammen als het nog een beetje vochtig is, als je dan een leave in conditioner (creme) er in doet (en eventueel in de punten haarserum) wordt het niet snel statisch en pluist het ook niet erg.
Je hebt de leave in conditioner ook in een spray vorm, dit is handig als je haar al droog is en je wilt het doorkammen, ook kan je hiervoor wat water gebruiken en dan de creme conditioner er in doen.

Bepaalde shampoos ruiken gewoon heel goed, ik weet niet precies hoe dit komt maar bijvoorbeeld herbal essence ruik je wel een tijdje.
Ook hebben bepaalde leave in conditioners een geur.

Als je haar er een beetje vettig is kun je droogshampoo gebruiken, dit geeft tevens ook volume in je haar, wil je niet heel stug haar? Gebruik dan een volume poeder, dit duw je tussen je haar, dicht tegen je haarwortels zodat het een beetje omhoog komt te staan.
Als je volume wilt is het ook handig als je laagjes in je haar hebt.

Ik doe direct een handdoek om mijn haar en na een aantal minuten kam ik het uit, soms laat ik het in de lucht drogen en als ik tijd heb met de föhn.