haar terugverven

hee,
ik heb een tijd geleden mijn haar geverft (van donkerblond/lichtbruin naar donkerbruin)
maar ik wil het nu eigenlijk weer terug, of in ieder geval wat lichter weer.
maar kan dat door er gewoon een lichtere kleur overheen te verven?
of moe tik het dan ontkleuren…

ik deed het ook!
bij de kapster.
ik had mijn haar een beetje donkerder geverfd, en ik wilde het bruin hebben
(kheb zwart haar)
dus toen ging ik naar de kapper en die zei dat je het MOEST ontkleuren anders was het onbegonnen werk…

maar is dat ook als je het gekleurd hebt en weer terug wilt?

Hallo,

Als je haar donkerder hebt geverft en naar lichter wilt moet je het altijd blonderen. Als jij lichtbruin ongeveer wilt hoeft het natuurlijk niet zo heel lang te zitten en dan kan je erna nog altijd de verf erover doen van de kleur die jij wilt hebben. Maar je moet altijd kijken dat als je het doet blonderen dat het altijd lichter moet zijn dan de verf wat je erna overheen wilt doen.
of je met die kleur van nu helemaal laten uitgroeien, maar dat ziet er dan ook niet mooi uit.

x

als je het gaat ontkleuren word het oranje omdat er rood pigmenten in je haar zitten.
en in verf zitten metaal deeltjes, als je het dan gaat ontkleuren kan het in de brand gaan.
ik heb het ook wel eens gedaan en toen kwam er allemaal rook van mn hoofd af en daarna viel mn haar gewoon uit :open_mouth:
toen heb ik het gevraagd in de winkel waar ik het kocht, en toen vertelde ze dat dat komt omdat er metaaldeeltjes in haarverf zitten ofzo.

maar wat ik wou zeggen : doe het bij de kapper en ga niet zelf experimenteren (:
succes

mijn vriendin had haar haar donkerbruin geverfd.
donderdag weer blond
het werd oranje.

dus eerst kapper om advies vragen.

ik was vroeger heel erg blond,
en toen verfde ik het zwart (dom dom dom)
en nu heb ik het weer blond.
twee keer ontkleurd & nog een keer geblondeerd (:

woooow! heavy.
ik ga het denk ik toch maar even bij de kapper laten doen…

Je kan het beter ook bij de kapper doen, want het wordt idd oranje.
De kapper weet precies wat ze moeten doen.

is het ook goedkoper om alleen een klein beetje te blonderen tot het lichtbruin is in plaats van helemaal ontkleuren en dan eigen kleur eroverheen verven?
want dat lijkt me heel slecht voor je haar ook xD

upupup

Hmm
ik zou nu niet er aan gaan denken om het zo goedkoop mogelijk te doen, want je haren verpesten omdat dat je goedkoper uitkwam is fuckd up gewoon…
als ik jou was zou ik gewoon ff geduld hebben tot de zon weer komt etc. en dan dor de zon gewoon weer natuurlijke lichter laten worden.

highlights, en dan uit laten groeien.
moet ik dus ook :woman_facepalming:

ik had dus zo’n kleurspoeling van granier herbal shine,
schijnt dat spul helemaal in mijn haren getrokken te zijn.
jaaaa, daar zit ik nu lekker mee :frowning_face: