Haar te dik om te krullen

Een tijdje terug heb ik een krultang gekocht, eentje van Remmington. Vrolijk ben ik aan de slag gegaan, maar mijn haar blijkt een beetje opstandig te zijn. Mijn haar is namelijk veel te dik om te krullen. Het haar bovenop wil nog wel een beetje, maar het haar in mijn nek is echt puur hel. Al veel goedbedoelde adviezen gehad van ‘je moet je tang er wat langer inhouden’, maar ik houd mijn tang er al een minuut of tien in :dry:. En het haar dat wel lukt te krullen zakt na twintig minuten uit omdat mijn haar te zwaar is.

Herkent iemand dit en hoe lossen jullie dit op? Ik heb overigens gewoon normaal Europees haar, dat ik verf met henna.

Lukt kleinere plukjes nemen ook niet? Ik heb ook best dik haar en als ik het stijl moet ik het eerst in 3 of 4 verschillende lagen verdelen en dan stijl ik 7 a 8 plukjes van elke laag en dan pas is het helemaal stijl.

Ik heb ook dik haar ik doe gewoon kleine plukjes.
Maar wtf 10 minuten op 1 pluk?

Zeven á acht is al te dik, ik heb minimaal het dubbele aantal plukken nodig. Laatst heb ik het weer gekruld en toen was ik twee uur bezig, misschien iets langer. Maar toen ik bij de laatste plukken kwam waren de eerste al uitgezakt, terwijl ik er voor de zekerheid nog maar wat haarlak in had gedaan.

Op 220 graden ¬¬

Als je het er te lang in houd dan kan je eerder dit verwachten dan mooie krullen. http://www.youtube.com/watch?v=LdVuSvZOqXM

Gebruik je van de voren iets van mousse of zo? Ik heb trouwens hetzelfde probleem hoor, sucks

Ja, een keer gedaan, maar daar wordt mijn haar nog zwaarder van. Dus nu doe ik er alleen nog maar van die heat protection in.

Mag ik vragen welke krultang van remington het precies is?

Heb je het al eens geprobeerd om direct na het krullen van een pluk, de krul vast te zetten op je hoofd met een schuifje? Dan kan hij in de krul afkoelen

Die truc kende ik nog niet! Dat ga ik de volgende keer proberen!

Weet zo niet welke ik heb, heb de doos al weggegooid en zie hier ook niet een twee drie een serienummer of iets dergelijks op de tang staan.

EDIT: oh wel: CI-6325

Kleine plukjes, en dus heel veel geduld. Ik heb ook heel veel en dik haar, en ik moet mijn haar echt door een ander laten krullen, en dan echt wel verdeeld in 40 plukjes ofzo, en meteen erna lak erin, want t zakt ook zo weer uit.

Oh my god. 10 minuten voor 1 pluk? Buuuurn. :’)

10 minuten voor één pluk lijkt me nou ook niet bepaald goed voor je haar. :’)

10min voor een pluk slaat gewoon nergens op, als dat überhaupt mogelijk is zonder dat je haar verbrandt, zou ik eens controleren of 1. Die tang wel heet genoeg wordt en zo ja, 2. Je niet per ongeluk ijzerdraad hebt ipv haar…

Gewoon accepteren. Ik heb ook te zwaar haar om het te kunnen krullen en wat je ook probeert, het zakt toch wel uit.

Tsja, waarschijnlijk kun je er weinig aan doen…

Heb je al eens geprobeerd krullen/slag te maken door vlechtjes? 's Avonds je natte haren invlechten daarna mousse, haarlak enzo erdoor doen. Dan droogfohnen en met de vlechten slapen. 's Ochtends nog een keer mousse en/of haarlak erdoor, nog heel even laten zitten en dan de vlechten eruit! Bij velen werkt dit wel, alleen krijg je niet echt superkrullen, maar wel een mooie stevige slag.

Heb ik ook last van, gewoon hele kleine plukjes nemen en ongeveer 1 minuut erin laten zitten.

Doe er bij mezelf dan meestal een halfuur tot 3 kwartier over, maar het resultaat mag er wezen vind ik zelf.
Ook moet je van tevoren genoeg van dat spul erin doen waardoor het langer blijft zitten, anders is het er binnen een paar uur helemaal uit. :slightly_smiling_face:

Succes