Haar stijlen

Ik weet dat het stijlen van haar slecht is alleen toch heb ik een vraagje ik stijl ongeveer twee keer in de maand mijn haar en verder nooitik gebruik nooit iets erin van te voren en hij staat altijd op 210 ( lager kan mijn stijltang niet) nou ga ik ook altijd over elk plukje drie keer heen,ik voel affentoe als ik een klein beetje aan een plukje haar trek dat mn hoofdhuid pijner doet dan eerst en mijn haar wordt wat dunner, nooit meer stijlen vindt ik een dom antwoord aangezien ik het niet vaak stijl en dat al vrij knap vindt van mezelf en aangezien elk mens weleens slechte dihgen doet maar zich er wel prettih bij voelt,nou hoor ik soms mensen zeggen dat er spul of cremes zijn die je voor het stujlen erin doet en dat gaat dan de hitte tegen ofzoiets iemand idee hoe dat heet en waarhet te koop is

Dat heet heat protector. Dat gaat de hitte niet tegen, maar beschermt je haar (voor zover dat kan). Bij elke drogist kun je het halen (Kruidvat, Etos oid)
En zeggen dat je het niet meer moet stijlen is géén dom antwoord.

Hoe en waarmee stijl je je haar? Föhn, krultang, stijltang…?

Er bestaan inderdaad headprotectors. Deze gaan de hitte niet tegen, maar geven je haar wel net wat meer bescherming. Zelf gebruik ik in de zomer vaak die van Andrelon uit de pink lijn, die bevalt me erg goed. Moet er wel bijzeggen dat ik mijn haar nooit steil/krul. Ik gebruik hoogstens af en toe een föhn.

Ik zou sowieso beginnen met een goeie heat protector. Ik gebruik meestal een spray bv andrelon, en dan nog eens een serum van CHI. Gebruik ook altijd shampoo en conditioner, zodat die ook al een ‘beschermend’ laagje over je haar heen legt.

Verder zou ik je ook kunnen aanraden om eerst je haar al ‘stijl’ te föhnen. Dit kan goed helpen waardoor je er minder overheen moet.

En over je stijltang zelf, is deze nog recent of al redelijk oud? Kijk vooral naar de platen. Ik heb zelf een steampod die op 140 graden kan en dat werkt nog prima. Is natuurlijk wel een hele investering om maar 2 keer per maand te gebruiken. Ik gebruik hem zelf ook niet super vaak. Heb ook een CHI stijltang en die gebruik ik af en toe als ik echt een ‘bad hair day’ heb en ik mij echt lelijk voel haha, maar ik probeer zoveel mogelijk af te bouwen

Als je het maar 2 keer per maand stijlt ligt het dan niet aan iets anders? Heb je bijvoorbeeld onlangs een andere shampoo gebruikt?

Ze zet m wel meteen op 210 graden en gaat drie keer over dezelfde pluk heen he. Dat komt neer op 6x per maand.

Probeer in het vervolg maar 1x over elke pluk te gaan, want 3x is echt ontzettend slecht voor je haar.-