Haar stijlen

Ik heb van mezelf krullend dik haar en zeker als ik uit de douche kom en het net heb geföhnd ziet het er echt niet uit, dus stijl ik het altijd. Ik was mijn haar zo’n 2 keer per week dus stijl het ook 2 keer per week. Nu zegt mijn moeder dus heel de tijd van blablabla dat is niet goed voor je haar enzo. Maar ik kan niet zonder m’n stijltang! Iemand tips ?

Het maakt niet zo heel veel uit, als je maar een goede hittebeschermer gebruikt, en het eerst föhnt voordat je het stijlt. Dan is het prima.

Een heat protector gebruiken.

Alsof föhnen wel zo geweldig voor je haar is :’)

Hahahahha idk

Het maakt wel uit. Ik heb zelf ook 2 jaar m’n haren gestijld. Heb namelijk zelf ook veel krullen. Nou… Na die 2 jaar m’n haar was dood het zat niet meer, de krul was bijna uit m’n haar. Het was echt goed beschadigt. Ben toen naar kapper geweest, moest een stuk korter omdat de punten zo dood waren. En ik heb gewoon elke keer een heat protector gebruikt, van zo’n kappersmerk of iets. En had een goede stijltang van CHI. Dus daar heeft het niet aan gelegen. Nu stijl ik mijn haar eigenlijk nooit meer… Heel af en toe nog. Maar gewoon een tip: stijl het niet meer, en vind een manier om je gekrulde haren goed te laten zitten! Door het niet te fohnen is een optie, of een haarmasker gebruiken, helpt erg goed!

Eerst kon ik echt niet wennen aan m’n eigen haar, maar na een tijdje vind je manieren zo dat het er weer mooi uit komt te zien :slightly_smiling_face: Nu vind ik stijl haar juist lelijker bij mezelf. Kan niet meer zonder m’n krullen waar ik eerst zo’n hekel aan had. :flushed:

De steampod is een goed (maar wel duur) alternatief. Dit apparaat droogt het haar niet uit maar voegt stoom toe om de natuurlijke vochtbalans te behouden.

:’)

Maar als je het gewoon goed bij laat knippen ?

hahahahhaha oops

Ook met een heat protector en een goede stijltang gaat je haar op ten duur kapot!! Ik heb van mezelf dik en erg droog haar met krullen en ik heb het ongeveer een jaar gestijld. Na een halfjaar merkte ik al dat mijn haar af begon te breken en lelijker werd terwijl ik een goede stijltang en een goede heat protector gebruikte. Ik waste mijn haar ongeveer 1 tot 2 keer per week en dus stijlde ik het ook 1 tot 2 keer per week. Ik heb in totaal mijn haar ongeveer een jaar gestijld. Na dat jaar zag mijn haar er echt niet meer uit, het was heel erg droog, pluizig en de ‘vorm’ van mijn krullen was gewoon heel raar en lelijk. Daarnaast had ik ook ontzettend veel afgebroken plukken haar (en met afgebroken plukken haar bedoel ik niet dat de puntjes dood waren ofzo, nee sommige plukken waren zelfs nog maar iets van 5 centimeter terwijl al mijn haar eerst tot ongeveer midden mijn rug kwam).

Kortom, ookal heb je een goede stijltang en heat protector, je haar gaat zowiezo kapot als je het stijlt. Ik heb zelf heel veel spijt gehad van dat ik mijn haar zo’n lange tijd heb gestijld. Het beste is gewoon om je krullen te accepteren en een goede methode te vinden om je krullen mooi uit te laten komen :slightly_smiling_face: