Haar schuld? mijn schuld? boete splitten?

Tbh, ik zou niet mierenneuken over die vijf euro (als je uitgaat dan heb heus nog wel vijf euro over om te besteden). Ik zou wel vragen om de kosten te delen in z’n algemeenheid omdat het niet enkel jouw verantwoordelijkheid was dat de fiets is weggehaald en naar het depot is gebracht. Les van je ervaring is dat je te allen tijde zelf verantwoordelijk moet zijn voor je fiets.

ja daar heb je gelijk in over die vijf euro haha. Alleen ik durf het echt niet te vragen omdat ze eigenlijk al heeft gevraagd 'dus zou je die depot dan willen betalen" en ik ja heb gezegd… omdat ik gwn accepteerde en dat ze nu gwn de fiets haalt en weer terugbrengt… pff kan ik het dan nog vragen?

of zal ik zeggen… to be honest A ik moet nu in totaal meer dan 30 eu betalen… en is best wel veel en was ook beetje jouw verantwoordelijkheid… als je de helft van depot (20eu/2 = 10eu) betaalt is wel eerlijk… ?? hoe moet ik het vragen pff dit is zo ingewikkeld

Ik zou eerst eigenlijk alles verhalen bij haar. En als ze dat niet wil, 22,50 verdelen en die 5 euro is sowieso haar schuld. Bij wie komt de rekening?

Ja, je kan er op terug kan komen. Dat je zegt: ‘Ik heb er even over nagedacht en ik vind het natuurlijk hartstikke fijn dat je die fiets uit het depot haalt, maar ik vind het delen van de kosten wel zo netjes.’
En dan zou ik alle kosten delen en niet enkel die van het depot. Kijk, het is haar schuld dat die fiets bij het depot staat en dat hij er langer over doet. Anderzijds had jij 10 euro kunnen betalen om van die fiets af te zijn, dus ik zou niet alles op haar verhalen omdat je ook gewoon zelf dat had kunnen betalen.
Dus je hebt 20 euro depotkosten en iets van 15 euro voor de dagen dat je die OV-fiets ‘had’? Als jullie ieder 17,50 betalen dan is dat gedaan.