haar schade permanent herstellen

Hoi meiden,

Ongeveer een halfjaar geleden heb ik mijn haar 2x geverfd(ben van blond naar bruin gegaan in 2x).
Dit heb ik gedaan met haarverf van de drogisterij, wat er na een tijdje vanzelf uit zou gaan. Alleen bleef het er eeuwig in zitten en toen ben ik dus maar naar de kapper gegaan die mijn haar gebleekt heeft om het weer blond te krijgen. Kort daarna heb ik zelf mijn haar uitgedund, maar veel te veel en de bovenste haarlaag… Resultaat: korte, dunne en kapotte plukken. Kortom mijn haar was op verschillende gebieden beschadigt. Nu heb ik dus een halfjaar lang mijn haar laten groeien en goed verzorgt met haarmaskers en serums etc. De kortere plukken zijn al wel redelijk bijgegroeid. Alhoewel mijn haar nu veel gezonder is is het nogsteeds vrij pluizig en op sommige plekken dun en kapot door het uitdunnen…
Ik wil dus binnenkort heel graag een keer naar een goede kwaliteitsalon gaan en een behandeling nemen die mijn haar weer eens helemaal hersteld. Ik zat zelf te denken aan misschien een keratinebehandeling?

Zijn er hier meiden op het forum die bij een speciale salon een herstellende haar belang zijn ondergaan? Welke kan ik het beste nemen? x

Wat kapot is is ook echt kapot. Haar is niet meer dan dode cellen, dus valt niet te herstellen zoals je huid dat nieuwe cellen kan aan maken. Je kan het enkel mooi laten lijken.

Wat je kan proberen is een gewone proteine behandeling voor je haar (keratine is een proteine bouwstof) en dat kan heel makkelijk thuis met ei, yoghurt, mayonaise. Alles wat rijk is aan eiwitten. Banaan kan dus ook. Laat dit minstens 3 uur in je haar zitten (doe een douchemuts op ofzo tegen lekken) voor je het uit spoelt.
Pas wel op dat yoghurt kan gaan ruiken, dus spoel het goed uit en gebruik eventueel conditioner daarna.
Afhankelijk van hoe het bevalt kan je het een paar keer herhalen. Het kan zijn dat je een paar keer nodig hebt. Als je begint met 1x per week en daarna per maand kan het misschien al veel helpen. Pas wel op met je gezonde haar, er bestaat ook zoiets als teveel proteine.

Verder als het echt echt kapot is en niet meer mooi, misschien is afknippen toch te beste optie. Ik heb het ook op de harde manier moeten leren :c Maar om daar nu een dure keratinebehandeling voor te nemen… lijkt mij zonde!!

Hopelijk heb je hier wat aan c:
Mocht je toch zo’n behandeling nemen, ik heb begrepen dat je ze ook gewoon kan kopen en volgens Radar van tv is dat gewoon hetzelfde als in de salon maar goedkoper.

PS: Haarverf van de drogist is gewoon verf en permanent. Ze zetten wel op de doosjes dat het uitwasbaar is (snap niet dat ze dat erop zetten), maar alles wat je moet mengen is eigenlijk permanente verf.

Ik denk inderdaad dat beschadigd haar heel moeilijk nog te herstellen is, je kunt je denk ik het beste focussen op je haar goed behandelen zodat het goed terug kan groeien.

Ik zelf heb mijn haar ook flink beschadigd en ben ook een beetje clueless wat ik het beste kan doen om het weer mooi te krijgen. Wat dus eigenlijk heel belangrijk is voor je haar is een gezonde voeding. Als je namelijk te weinig vitamines binnenkrijgt gaan er helemaal geen vitamines naar je haar omdat je organen natuurlijk voorrang hebben. Dus om je haar gezond terug te laten groeien kun je proberen op je voeding te letten. Wat ik heel moeilijk vind haha maar ook echt moet gaan proberen

Dankjulliewel voor jullie hulp! (was even vergeten dat ik dit topic had aangemaakt hehe)

Ik ga zeker het masker uitproberen en beter op mn voeding letten. :slightly_smiling_face: