haar-probleem...

hoi,
ik heb erg vervelend haar, er zit zo’n lelijke slag in, k heb geen krullen en ook geen stijl haar maar gewoon een erg lelijke slag!

nu doe ik het dus altijd in een staart, want los is het echt lelijk! maar in een staart vind ik het ook maar wat saai

ik vroeg me dus af of ik door mijn haar in een bepaalde snit de laten snijden, die vervelende slag eruit zou kunnen krijgen? (hij raakt er niet uit met te stijlen, dan ligt het soms een uurtje mooi en dan keert die slag weer terug)

heeft iemand dus een idee? mijn haar is nu halflang, tot net over mijn schouders, en er mag best een stuk af! (wel niet té kort natuurlijk)

xxx

Dan komt je slag hoger denkik :stuck_out_tongue:
Als je er laagjes in doet krijg je misschien meerdere slagen dat het leuker en voller valt…
Ik heb meestal krullen of stijl of slag, het is maar net wat me haar wil… maar ik den kdus dat je het beste de slag mooi kan dragen ipv hem te verstoppen :wink:

dat had ik ook, onderaan iets van slag, maar als ik knipte, was er toch altyd iets zichtbaar en was t niet helemaal styl. Ik ging steeds korter en heb nu ook echt kort haar. Ik vind t leuk, maar t moet misschien by je passen. Mensen zeggen ook dat dit korte me beter staat.

Je kunt er toch ook gewoon krullen van maken :slightly_smiling_face: als je nu al een slag hebt, dan laat je er gewoon heel veel lagen in knippen. Of een boblijn :grinning: das ook vet, maar dat moet je wel staan.

je kunt denk het beste gewoon even langs de kapper gaan en het vragen wat je er het beste aan kan doen.
zelf heb ik daar ook wel een beetje last van maar niet heel erg, de dagen dat het echt niet leuk zit stijl ik het gewoon met mijn stijltang.

ik heb dus het probleem dat de ene kant van mijn haar slag in zit, en de andere kant is een soort van ‘stijl’ en stijlen helpt niet :stuck_out_tongue: ik gewoon heel dik haar :cry:

kaalscheren?

Ik doe mijn haar ook altijd in een staartje, omdat ik het lelijk vind als het los is.
up

Mijn haar is lelijk, maar in een staartje is het nog lelijker dan los, dus ik laat het maar los x’]

Pas op met het in laagjes knippen, dat kan bij slag heel gevaarlijk zijn, om het te doen werken moet je laagjes knippen vanaf je schouders ofzo wat inhoudt dat je lang haar moet hebben.
Maar als je al vanboven laat knippen gaat het er heel raar en asymmetrisch uitzien, en als je nog meer pech hebt gaat het pluizen.
Zo is het bij mij toch.

Wat je het best doet is je haar wassen en dan met een diffuser drogen zonder te kammen.

Er is geen enkel kapsel wat de structuur van je haar veranderd… als er slag in zit zul je dat blijven zien tenzij je het laat millimeteren. Maar waarom stijl/krul je het niet gewoon dan?

Ik zou het gewoon in laagjes knippen, zodat je een mooie volle bos met haar kan creëren. Ik heb zelf ook een slag in mijn haar, ik was het altijd met laagjes accent van andrelon. En gebruik daarna de laagjes pasta voor in mijn haar, daardoor valt het echt heel mooi.

Je zegt dat je het stijlt en dat de slag weer terugkomt.
in principe zou dat niet hoeven, want ik ken mensen met de krullerigste krullen die het dagen lang stijl kunnen houden. Misschien heb je hier wat aan;

• je stijltang moet 200 graden of hoger zijn om je haar echt stijl te kunnen houden
  • als je het elke dag wast en daarna stijlt, en dan met je losse gestijlde haar op de fiets stapt, gaat het sowieso krullen, doe dat dus niet.
  • stijl je haar in delen, dus steek eerst een groot deel van je haar op en stijl de onderlaag van je haar, maak dan de helft van dat grote deel los en stijl dat en daarna de rest, dat werkt ook.
  • je hebt spulletjes waardoor je haar langer stijl en glad blijft, ik zou je niet kunnen zeggen wat werkt, maar ik gebruik zelf altijd CHI silk infusion vóór het stijlen (beschermt ook tegen je haar) en daar wordt het heerlijk zacht en glanzend van en het is de hele dag stijl en soms wel meerdere dagen.
    En ik heb slag/krullen.

Euh, zo extreem met een stijltang hoeft helemaal niet hoor.
Ik heb ook een slag in me haar, dat het soms naar buiten gaat krullen.
Ik heb een föhn met zo’n ronde borstel erop, daarmee krul ik het dan naar binnen en dat blijft de hele dag zo zitten. Ben je in 5 minuten mee klaar en föhnen is nie zo slecht als steilen, denk ik zo.

kan je niet gewoon een stijltang gebruiken om de slag weg te krijgen? ;$ weet niet of je daar elke dag tijd voor hebt enzo, maar zou misschien een oplossing zijn.

heb je wel een goede stijltang?

en idd laagjes laten knippen! Dan gaat het dus voller lijken en veel mooier zijn.

als dit hierboven allemaal niet werkt, kan je het misschien laten verven?
dan verandert de structuur van je haar meestal
niet fietsen of in de wind lopen helpt ook!

Als je een goede stijltang + haarspul bij de kapper koopt lukt stijlen wel.
Een vriendin van mij heeft krullen (heeel veel) met een ontploft effect en die krijgt het super stijl.
Het is dan ook best prijzig maar het werkt wel.
Zelf heb ik een stijltang van carmen (kijkshop/kruitvat 20 euro)
Die is ook goed en je haar gaat er niet dood van.
xx.

Ik zou er krullenmousse in doen en met mn hoofd ondersteboven föhnen(voor veel volume).

Wat trouwens ook heel goed helpt voor volume, is een spray van John Frieda, heb ik eens een tester van aagevraagd op internet, en ik doe er al superlang mee. (luxourious volume blow dry lotion)

Als ik jou was zou ik laagjes laten knippen zodat je meer slag en/of krullen krijgt, misschien staat dat een stuk leuker!