Haar probleem!!

Hoii,

Ik heb een haar probleem…
Altijd als ik mijn haar was en het is droog, is het nooit zacht maar altijd pluizig, stroef en nog steeds vet… :flushed:, Ik heb allerlei shampoo’s geprobeerd maar niks helpt… En als er dan eindelijk eentje een beetje werkt , werkt het de 2e keer niet meer :hammer:, Vandaag was ik bij de kapper en gingen ze het wassen voor me en het is nu suuuuper zacht en ruikt ook heerlijk, en wil dit graag altijd zo hebben ipv dat het er zo onverzorgt en vet uitziet… Maarja ik heb helaas geen geldboom in mijn tuin dus die shampoo daar kan ik echt niet elke keer kopen, ik heb ook al haarmaskers geprobeerd en extra lang uitwassen, en extra veel of juist minder shampoo, maar echt helemaal niks werkt :dry:… Weet iemand wat ik hieraan kan doen, en welke shampoo? En hoe doen ze het dan bij de kapper? Ik heb mijn haar geverfd (alleen highlights) maar daarvoor was het ookal zo en ik weet echt niet wat er mis is met mijn haar ofzo? Help me!! xx :wink:

Dit had je toch aan je kapper kunnen vragen?
Maar geen idee.

Maar ik ben blond en vergeet het natuurlijk weer te vragen :flushed: xd

dan vraag je het tog aan je kapper niet zo moeilijk om te bedenken he

Zoals ik al zei; ben ik het vergeten en kom ik er ook nu pas op… Beetje dom van me maar okeee xd

Maar je kunt toch teruggaan naar je kapper? Zo raar ais het niet als je graag tips wilt hebben. Zij kunnen je denk ik veel beter helpen.

Ik heb palmolive en nivea ik weet niet precies welke het zijn… Ik masseer idd mijn haar met shampoo en was het om de dag :slightly_smiling_face:

Gebruik je toevallig een te voedende conditioner of gebruik je het in je haaraanzet? Was je je haar één keer per dag? Zouden dingen kunnen zijn die je haar vet maken. Voor de rest kun je het beste teruggaan naar je kapper en om advies vragen. De meeste kappers verkopen de spullen ook die ze gebruiken. Probeer trouwens ook is je haar twee keer te wassen in plaats van 1 keer. Wanneer je voelt dat de shampoo helemaal bubbelachtig wordt (om het zo maar te noemen) is alle troep uit je haar.

Conditioner gebruiken na het shampooën? Shampoo droogt je haar uit.

Hoe kan jouw haar nou pluizig en vet zijn tegelijk? Volgens mij zijn de tekenen voor pluizig en stroef haar juist dat het haar te droog is. Vet daarin tegen helpt daar juist tegen… Het vet wat je huid produceert is er juist om het haar te voeden zodat het niet uitdroogt. Ik zou het idee dat je haar vet is even van je af schuiven en je focussen op het pluizen. Kijk naar de producten die je gebruikt. Stem deze af op je haar (dus bijvoorbeeld voor pluizig haar). Gebruikt het niet te veel, want te vaak je haar wassen droogt je haar nog meer uit. Probeer ook zo min mogelijk warm water te gebruiken.

Waar haal je dat nou weer vandaan…?

Eigen ervaring, heb het met alle shampoos die ik zo ongeveer gebruikt heb. (: Wanneer je het de eerste keer wast schuimt het een stuk minder dan de tweede keer, na in het zwembad te zijn geweest schuimt het vaak pas bij de derde keer wassen.

Ik verander ook elke keer van shampoo. Ik gebruik nooit dezelfde achter elkaar.

Was je je haar wel goed genoeg uit? Als je shampoo er niet goed genoeg uit is (of conditioner) dan kan het nog vet zijn en kan je pelletjes van krijgen.

Word je haar daar niet óntzettend droog van?

schwarzkopf de groene vind ik goed, heb zelf vettig haar dus 2x ermee wassen en klaar is kees!
EN wat ook helpt is garnier grapefruit shampoo ,echt lekker geurtje

deze shampoo gebruiken.
En minder wassen.

Ik zou als ik jou was toch die shampoo van de kapper kopen, en er dan gewoon heel zuinig mee doen zodat je moeder hem de volgende keer misschien wil betalen?
Of shampoo kopen van het merk Guhl, die hebben ook shampoo speciaal voor vet haar. Verder zo min mogelijk aan je haar zitten, want daar wordt het juist vet van. En veel water drinken en veel groente en fruit eten… Hoop dat je hier iets aan hebt. xx

Ik snap wel wat je bedoeld. Je haar word bovenop, dus op je hoofdhuid snel vet terwijl de rest heel erg pluizig is. Ik heb precies hetzelfde. Ten eerste, over het haar wassen. Wat ik altijd doe is gewoon eerst wassen met shampoo. Ik breng de shampoo alleen aan op mijn hoofdhuid. Ik was mijn haar en dan spoel ik het uit. Daarna breng ik conditioner aan maar alleen onder in mijn haar in de puntjes, dus niet op de hoofdhuid. Dit laat ik intrekken en wat ik soms doe, is bovenop nog een beetje shampoo aanbrengen. Mijn haar is nu lang niet meer zo pluizig dan het was plus het wordt minder snel vet.