Haar probleem(pje)

Hey meiden!

Sinds kort zit ik met een heel irritant haarprobleem. Wanneer ik mijn haar was (dit is om de dag/om de 2 dagen) is het eigenlijk een uur na het wassen alweer vet. Het vette bevindt dan als het ware ‘‘onder mijn lok’’, dus wanneer ik een pluk haar omhoog til is het onderliggende haar echt vet. Zo vet zelfs, dat het lijkt alsof mijn haar nat is. Bovendien heb ik, als ik mijn hoofdhuid krab, een soort witte plakkerige substantie onder mijn nagels zitten (sorry, erg growse) en ruikt mijn haar niet fris.

Ik kamp nu al enige weken met dit probleem en heb al veel verschillende methoden geprobeerd. Zo ben ik verwisseld van shampoo/conditioner, was ik mijn haar sinds kort alleen met shampoo en ben ik echt 5 a 10 minuten lang bezig met het grondig uitspoelen van het product om er zeker van te zijn dat er geen restanten meer in mijn haar zitten…

Tevergeefs natuurlijk, want ik heb het probleem nog steeds. Het begint nu echt vervelend te worden, want ik voel me gewoon niet meer fris als ik gedoucht heb. Ik ben dus ook snel op zoek naar een oplossing. Alle tips zijn welkom!!

Volgens mij wordt je haar ook heel vet als je het te vaak wast!

Klopt, maar dat is bij mij niet het probleem omdat ik het echt niet heel vaak was haha :cold_sweat:

Zou ik graag willen, maar ik weet zo langzamerhand niet meer wat mijn ‘type haar’ is. Ik had nooit ergens problemen van, maar sinds ik op kamers zit in Utrecht kamp ik met dit probleem.

Even naar de dokter gaan, dit klinkt niet goed!

Denk je dat het iets ‘‘interns’’ is?

Misschien anti roos shampoo proberen?

Misschien is dat een idee inderdaad.

Het kan best een soort schimmel ofzo zijn denk ik. Als het uit het niets is? En als het niks is, weet ie vast wel ene oplossing :slightly_smiling_face:

anti roos shampoo.
maar dan wel een goede als selsun of resdan (die bevat echt bestanddelen die werken tegen schimmel ofzo) of eentje via de huisarts.
niet head and shoulders ofzo.

misschien eet je anders? als je teveel hormonen binnen krijgt kan je haar er ook vet van worden

Misschien moet je eens naar de dokter? Ik heb het idee dat een dermatoloog jou misschien ook wel zou kunnen helpen, als ik jou ook zo hoor over problemen met je hoofdhuid.

Een dermatoloog kan jou meer vertellen denk ik :slightly_smiling_face: als je eerst naar de huisarts gaat dan kan het zijn dat hij je doorverwijs. Kijk eerst of anti-roos shampoo werkt :slightly_smiling_face:

Never nooit geen conditioner op je hoofdhuid smeren, en verder zou ik gewoon je haar met rust laten en ind. naar de dokter gaan :slightly_smiling_face:.

Denk niet dat je roos hebt. Maar antiroosshampoo droogt je haar wel uit, dus kan wel helpen.
Verder is dokter geen slecht idee, kan best iets interns zijn. Dan kun je shampoo’s proberen tot je erbij neervalt, maar dan werkt t niet :stuck_out_tongue:

Je zegt dat je dit hebt sinds je op kamers woont, misschien is het stress? Dat uit zich ook vaak naar buiten toe

misschien helpt droogshampoo.

Idd droogshampoo of anti-roos. Wanneer je die shampoo in je haar doet, goed je hoofd inmasseren, zodat het ook bij je hoofdhuid komt.

Ik weet niet hoe jij conditioner gebruikt, maar dat is eigenlijk alleen voor de onderkant van je haar.

Klopt, ik smeer de shampoo goed op mijn hoofdhuid en verdeel de conditioner enkel over de puntjes van mijn haar!

Ik slik al 4 jaar lang de Dian-35 pil en merk dat die pil de laatste tijd wel te zwaar voor mij wordt. Dus heb besloten met deze pil te stoppen en over te gaan op een andere. Misschien dat dat helpt.