Ik heb lang, dik haar met slag er in. Alleen ik vind het veel mooier wanneer het gewoon stijl is. Nu heb ik dus ook geen zin om iedere dag met de stijltang aan de slag te gaan, dus zit ik te denken over een langer blijvende behandeling. Bijvoorbeeld permanent laten stijlen bij de kapper, of zelf doen met een ‘relaxer’ die mensen met afro-haar ook gebruiken. Wie heeft ervaring met een van deze behandelingen? En wat zouden jullie mij adviseren?
Ben ik ook benieuwd naar… upje!
Mijn kapper heeft mij verboden mn haar permanent te stijlen haha. Schijnt echt heeeeel erg slecht te zijn, krijg je zo’n stro-kapsel als je pech hebt.
of je haar valt uit …
relaxen is toch wat anders? Bij de kapper verkopen ze van die relax-pakketten voor kroeshaar. Maar wat gebeurt er als 'normaal’haar relaxt wordt?
Ik heb me haar permanent laten stijlen, ik heb het al 3x gedaan. Ik doe het telkens als het helemaal uitgegroeid is (Dus zeker meer dan 1 jaar!). Mijn haar wordt door het stijlen juist gezonder. Daarvoor had ik echt lelijk/pluizig/dood haar vanwege het kleuren van mijn haar, door het permanent stijlen werd mijn haar zo mooi glanzend/stijl
Wat is eigenlijk ‘haar relaxen?’ :x.
En ik ken een meisje met kroeshaar, die heeft het ook permanent gestijlt. Het is opzich wel mooi, maar ze doet er heel veel haarlak in dus dat ziet er wat minder uit.
een meisje dat bij mij in de klas zit/zat had van die vet mooie schapenkrulletjes. en die heeft t nu permanent laten stijlen. ze ziet er ineens uit als een bitch (geld niet voor jou, maar dat is bij haar wel zo) en ze heeft een stro-kapsel, en moet t nogsteeds elke dag bijstijlen omdat t half krult. -.-
t ziet er NIET uit. :’)
weetje, accepteer je krullen, krullen zijn mooi. en ik heb mijn haar ook jaren gestijlt, en t is er echt heel dof van geworden. nu laat k mijn krullen gewoon zitten. en ben ik er super blij mee, en de glans begint langzamerhand ook weer terug te komen.
wat is haar relaxen ?
Bij het relaxen van haar smeer je er een soort chemisch goedje in, waardoor je haar zijn eigen structuur verliest en stijl wordt. Veel mensen met kroeshaar gebruiken het. Uitgebreide uitleg (in het Engels): http://en.wikipedia.org/wiki/Relaxer
en even voor de duidelijkheid: ik heb GEEN echte krullen, alleen slag in mijn haar.
Heel chillend doen met je haar
Nee geen idee…het klinkt een beetje…raar. x)
Ik heb het zelf permanent gestijld(relaxed) met een product van de site www.udjen.nl Ik was er nogal sceptisch over in het begin, maar ik ben erg blij met het resultaat. Als ik dat eerder had geweten…
Bij de afro kapper doen ze dat, heeft mn zus ook!
Geen relaxer! Ik raad je echt aan om geen relaxer te gebruiken…
Ik heb 2 jaar geleden ook mijn haar gerelaxed, en op een gegeven moment viel er gewoon letterlijk haar uit. Het is nu 2 jaar later, en vroeger was mijn haar echt heel lang en nu is het gewoon best kort… Ik heb zo’n spijt…
Btw: Wat je ook moet weten over relaxers, je haar wordt er verslaafd aan. Er zit zoveel chemisch spul in en op een gegeven moment raakt je haar verslaafd aan al dat spul. Dus moet je het keer op keer doen maar valt er wel meer haar uit ( in mijn geval )
Ik heb het 2x gedaan, er is niks gebeurd met me haar…
Maar ik heb wel kinder relaxer gebruikt en verzorg me haar goed met maskers enzo…
Ik heb precies hetzelfde, geen krullen maar ook niet stijl… net zo een irritante slag waar je niks mee kan.
Ik wou het ook relaxen, maar de kapper zei dat ik het echt niet moest doen omdat ik mijn haar verf. Ik loop liever met een slag dan met kale plekken
Ik heb zelf relatief dun haar met slag erin. Ik stijl het elke dag (’:
Best gewoon een manier vinden om van je slag mooie krullen te maken. Dat doe je het best door je haar niet te kammen nadat het gewassen is.
Is veel beter dan chemicaliën ertegenaan te gooien.
[b]
Don’t mess too much with your hair, or by the time you’re 40, it will look 85.
-Baz Luhrmann[/b]
snap mensen echt niet als ze slagen o krulen hebben het dta pernament wile stylen
ik vind stijl haar lelijk heb het zel ook >.<
Ik vind stijl haar juist veel mooier en ga de informatie uit dit topic zeker gebruiken ( :
Het punt is alleen dat ik heel jong lijk met stijl haar…